De Press Drukkerij neemt drie lokale bladen over

[caption id="attachment_10714" align="alignleft" width="200"]Jonny Janssens. Jonny Janssens.[/caption]

De Press Drukkerij uit Laakdal heeft de activiteiten overgenomen van MGraphics uit Geel, uitgever van het Nieuwsblad van Geel en het Boerenbelang. De twee bladen blijven als afzonderlijke titels verder leven en worden uitgebouwd. Tegelijk verwierf de Press Drukkerij ook Go For It Magazine, dat het overnam van Inspirio bvba uit Geel.

Het Nieuwsblad van Geel en het Boerenbelang zijn zowat de enige onafhankelijke, lokale (abonnements)bladen in België. Het Nieuwsblad van Geel verscheen voor het eerst in 1853 en is met met zijn 162 jaargangen het oudste weekblad van België. Het Boerenbelang, een blad voor Tessenderlo en omgeving, is aan zijn 113de jaargang bezig.

De voorbije zeven jaar was Isabel Meeus uitgeefster van het Nieuwsblad van Geel en vijf jaar van het Boerenbelang. Voordien was haar vader Aloïs Meeus 33 jaar uitgever. De familie Meeus nam de beslissing om beide kranten te verkopen aan de familie Janssens van de Press Drukkerij omdat ze gelooft in een succesverhaal en dat beide kranten nog lang zullen bestaan. Jonny Janssens van de Press Drukkerij ziet in deze overname een groeikans voor de twee bladen. “Ik zie veel potentieel in die bladen, die zich in een moeilijke markt toch hebben weten te handhaven, op basis van hun sociale relevantie en hun journalistieke aanpak. Zowel ikzelf als Isabel Meeus zijn ervan overtuigd dat de groei en verdere ontwikkeling in deze nieuwe omgeving beter ondersteund zal worden.”

Het is de nadrukkelijke bedoeling van de nieuwe uitgever degelijke lokale bladen te blijven maken, waarvan de toekomst op langere termijn gegarandeerd blijft. De Press Drukkerij neemt niet alleen de titels over, maar ook alle medewerkers en de redactie, met Dirk Kennis als hoofdredacteur.

Nieuwe naam
Het door BPost bedeelde maandelijks huis-aan-huisblad Go For It Magazine, dat de Press Drukkerij ongeveer gelijktijdig overnam van Inspirio bvba, wordt eveneens versterkt, maar de volgende editie zal onder de titel ‘Close Magazine’ verdeeld worden, de naam van het gelijkaardige blad dat ze al een aantal jaren uitgeeft.