de Ster 20112020 foto

deSter versterkt zijn positie met Covid-producten

HOOGSTRATEN – deSter, bekend als producten van kunststof verpakkingen en serviceconcepten, zoals bestek, voor de luchtvaart, heeft er al een bewogen coronajaar opzitten. In maart is het al begonnen met het omschakelen van zijn productiefaciliteiten in België [Hoogstraten], Thailand en Noord-Amerika volledig om te kunnen beantwoorden aan de nieuwe noden van de klanten. Afgelopen week rolde het 15 miljoenste mandmasker er van de band.

“Het 15 miljoenste mondmasker dat van de band komt, is een mijlpaal voor ons bedrijf”, zegt Stef Van de Perre, Managing Director van deSter. “Dit geeft ons een sterke uitvalsbasis om verder te groeien als bedrijf. We genieten al een uitstekende reputatie met hygiëne uitrusting om de keukens van ons zusterbedrijf Gate Gourmet te voorzien, wat pre Corona al 200 miljoen producten per jaar betekende. Nu zijn ook onze dispenser boxen met chirurgische mondmaskers erg gegeerd.”

Behalve mondmaskers produceert deSter in haar sites wereldwijd andere essentiële hygiëneproducten in deze Covid strijd, zoals desinfecterende handgels en wipes, face shields en haarnetjes. Sinds de crisis zijn er al 110 miljoen stuks van deze producten verkocht. deSter belevert de zorgsector, food processoren en grotere distributienetwerken lokaal. Ook de Vlaamse Taskforce COVID-19 o.l.v. minister De Backer werkt met herbruikbare face shields die deSter samen met 2 andere Belgisch bedrijven uitbracht.

“De verhoogde focus op hygiëne is niet iets dat zomaar zal verdwijnen, ook na deze tweede lockdown, daar zijn we bij deSter van overtuigd. Vandaar dat we nu investeren om het volledige portfolio duurzaam te maken. We willen hier het voortouw in nemen”, zo luidt het bij deSter. “We zijn het gewend om ons ultrasnel aan te passen aan onze klanten, om met zeer korte leveringstermijnen te werken en om scherpe prijzen af te leveren” vult Stef Van de Perre nog aan.