Dienstenthuis palmt een heel weekend SunParks in

Dienstenthuis

Het dienstenchequebedrijf Dienstenthuis, met zijn 730 werknemers het grootste van de Kempen, heeft het voorbije weekend vakantiepark SunParks in Mol ingepalmd. De aanleiding was het 10-jarige bestaan. In totaal schreven 2.000 mensen zich in voor een 3-daagse uitstap. Voor CEO Tim Klaassen was dit een absoluut hoogtepunt van zijn mensgericht ondernemen-strategie.

Tim Klaassen, CEO Dienstenthuis:  “Als je écht mensgericht wil ondernemen, moet je een beetje durven overdrijven. Met een omzet van 13 miljoen euro in 2015 hebben wij opnieuw een succesvol jaar achter de rug. Maar we kunnen deze resultaten alleen maar bereiken dankzij de dagelijkse inzet van onze medewerkers, die afgelopen jaar meer dan 600.000 poetsuren presteerden. Die positieve groei zien we in combinatie met ons 10-jarig bestaan als de ideale gelegenheid om iedereen eens écht in de bloemetjes te zetten.”

Competitieve markt
“Je kúnt niet genoeg investeren in mensen. In een competitieve markt als die van de dienstenchequebedrijven kan je meer dan ooit het verschil maken met goede, gemotiveerde werknemers. Mensgericht ondernemen vormt daarom het DNA van Dienstenthuis. Door onze medewerkers voortdurend op te leiden, te motiveren en te belonen, kunnen we niet enkel mooie financiële bedrijfsresultaten neerleggen, we zagen daardoor de afgelopen drie jaar ook het aantal arbeidsongevallen met de helft verminderen. De persoonlijke begeleiding die onze poetshulpen krijgen, heeft er tevens voor gezorgd dat het ziekteverzuim bij ons op 7,8% ligt, terwijl dit voor de hele sector 12% is.”