Kortrijkxpo_Afbeelding

Digitaal groeien? Tijd voor de E-Commerce Xpo 2.0

De E-Commerce Xpo is uitgegroeid tot dé referentiebeurs wanneer het aankomt op digitaal ondernemen. Met de zesde editie in het vooruitzicht, op 14 en 15 oktober in Kortrijk Xpo, gaat de organisatie een stapje verder. Een 2.0-versie, zeg maar. “De wereld van e-commerce evolueert razendsnel. Daarom willen we naast inspireren ook leerrijk zijn, opdat bezoekers meteen aan de slag kunnen gaan met de opgedane kennis”, verduidelijkt exhibition manager Bruno Bonte.

In 2014 werd de E-Commerce Xpo gelanceerd om kleinere kmo’s en zelfstandigen bij te staan in de uitdagingen die e-commerce met zich meebrengt. Een succesformule die dit jaar de richting van de grotere kmo’s, actief in de B2B én B2C-sector, uitgaat.

“De tendens van de voorbije jaren was dat kleinere bedrijven wel degelijk openstaan en belang hechten aan e-commerce. Een webshop opbouwen, vormde geen grote hindernis. Die draaiende houden wel, veelal te wijten aan een gebrek aan organisatorische en financiële slagkracht. Daarom verleggen we onze focus naar grotere bedrijven die wel beschikken over zulk potentieel. Vlaanderen loopt over van kmo’s die de stap naar e-commerce willen en kunnen zetten, of al hebben gezet. Maar ook van hen vraagt het een – soms – risicovolle investering.”

Inspireren en leerrijk zijn

De E-Commerce Xpo 2.0 biedt dan ook antwoorden en aanknopingspunten aan. “We blijven bezoekers inspireren, maar door concrete oplossingen aan te reiken willen we meer dan ooit inspelen op hun huidige noden. Denk maar rond duurzaamheid, internationalisatie, logistiek, smart city, wetgeving, enzoverder. Geen éénrichtingsverkeer met enkel keynotes, maar ook debatten en gesprekken met experts. Het draait rond content sharing, één groot leerproces. Op die manier kunnen de deelnemers bij het terugkeren naar kantoor écht aan de slag gaan.”

Het programma bestaat uit seminars, 10’ sessies, ronde tafelgesprekken, boekvoorstellingen, speeddating, ontbijtsessies en een exclusief avondevent. “Op elk moment valt er wel iets te beleven, wat het een enorm boeiend event maakt. Ik duid met stip het ceo-debat aan. Twee beslissers op vlak van strategie – met name Patrick Molemans van Grandeco Wallfashion en Jo Verfaillie van Deschacht Plastics – bespreken hoe ze dankzij e-commerce beter zijn geworden en hoe ze het hebben aangepakt.”

Wil je niets missen van de E-Commerce Xpo 2.0? Met de PRO Pass verzeker je je toegang tot alle seminars en ronde tafels. Je hebt een gratis parkingticket, snelle toegang tot de beursvloer én toegang tot de VIP Room met gratis catering. Inschrijven doe je hier.