FRISKO TOP VIJF HET PRODUCT MADE IN KEMPEN

Frisko van IJsboerke in top vijf van ‘Hét Product Made in Kempen’: “De Frisko is er voor alle Belgen en verbindt jong en oud, over generaties heen”

De Frisko van IJsboerke is een van de vijf finalisten die kans maakt op de titel ‘Hét Product Made in Kempen’. De ijsjes van IJsboerke zijn wereldwijd geliefd en de Frisko is een echte klassieker. Het is dan ook niet toevallig, dat de Belgian Icecream Group de Frisko naar voren schuift als Hét Product Made in Kempen. “De Frisko ontstond in 1950 en was het eerste individueel verpakt handijsje.”

Wat voor een bedrijf is Belgian Icecream Group?

Wij zijn de Belgian Icecream Group (B.I.G.), met een team van 360 Kempenaars zetten wij ons als familiebedrijf elke dag in om het lekkerste ijs van heel de wereld te maken. Dat doen we vol passie, met onze gekende Kempense nuchterheid maar steeds met heel veel plezier.

U kent ons zeker van ons merk IJsboerke, dat in het assortiment naast de Frisko nog enkele andere ‘evergreens’ heeft zoals de Cornet d’Amour, de Perletta pralines, de eindejaars Bûches en de Bumba ijsjes. In landen als Japan en China kennen ze ons vooral dankzij ons premium ijsassortiment onder het merk Glacio.

Naast het produceren en vermarkten van ijsjes onder onze merken, zijn we voor diverse buitenlandse supermarktketens en horecaketens ook een belangrijke aanbieder van ijsjes onder hun merk. Zij weten ons te vinden voor onze innovatieve ideeën en onze hoogwaardige kwaliteit. We maken zowel ijsjes die bijdragen aan een gezondere levensstijl als ijsjes die een ware traktatie zijn (voor jezelf of een ander) dankzij de overvloed aan heerlijke vruchten, chocolade en ander lekkers.

We leveren een actieve bijdrage aan het verduurzamen van onze planeet onder meer door bewust te kiezen voor lokale grondstoffen, duurzame verpakkingen en een energiezuinige productie.

Welk product hebben jullie naar voren gebracht voor deze wedstrijd?

Frisko is het ultieme en énige authentieke ijsje op een stokje: IJsboerke vanille roomijs met verse room omhuld met een heerlijke krokante laag van echte Belgische chocolade.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen voor dit product?

Sinds 1935 bereiden we bij IJsboerke met veel “plezier van hier” Belgisch kwaliteitsroomijs. De Frisko ontstond in 1950 en was het eerste individueel verpakt handijsje, een handig en smaakvol alternatief op de bollen ijs op een hoorntje of in een bakje. Na 70 jaar onafgebroken succes vonden onze ijsbereiders dat de Frisko toe was aan een upgrading: dat heerlijke en kenmerkende ‘krakje’ bij de eerste hap hebben ze weten te behouden, alleen hebben ze de couverture weten te vervangen door echte Belgische duurzame chocolade. Deze upgrade maakt van onze Frisko een nog meer onweerstaanbaardere smaaksensatie!

Waar wordt het product geproduceerd?

In de IJsboerke ijsjesfabriek in Tielen waar 360 Kempenaars met veel passie voor onze ijsjes het beste van zichzelf geven en daarbij kwaliteit hoog in het vaandel dragen.

(lees verder onder de foto)

Waarom zetten jullie specifiek dit product in de kijker?

De Frisko in zijn gekende, unieke vorm is een perfecte weerspiegeling van waar IJsboerke voor staat: authentieke producten met een hedendaagse twist, gekoppeld aan heerlijke innovaties. Zo lanceerden we onlangs een plantaardige ICY Vegan variant en (spoiler alert!) net voor de zomer komen we met een nieuwe Frisko variant op de markt. Consumenten blijven grote fan van ‘the original’ maar blijven ons ook vragen naar varianten!

Wie zijn de voornaamste kopers van jullie product?

Iedereen die van ijsjes houdt en verlekkert is op ons smeuïge IJsboerke roomijs in een jasje van knapperige Belgische chocolade. De Frisko is er voor alle Belgen en verbindt jong en oud, over generaties heen.

Waarom moeten lezers op jullie stemmen?

De Belgen hebben leren roomijs eten dankzij onze grondlegger en echte Kempenaar Staf Janssens. We mogen enorm trots zijn dat we na bijna 100 jaar nog steeds vanuit de Kempen elke dag in België (en ver daarbuiten) mensen kunnen gelukkig maken met onze heerlijke kwalitatieve producten. Frisko verdient de stem van de lezers omdat het zo typisch Kempens is: geweldig in haar eenvoud, ontzettend lekker en – met de krak bij de eerste hap – toch een beetje eigenwijs!

Omdat ze in de Kempen zeggen ‘wie wint die trakteert’ willen we onze stemmers ook verwennen met Frisko’s: als we winnen rijden we met één van onze vrachtwagens in de lente uit en maken we een roadtrip door de Kempen om ieder die dat wil te trakteren op een Frisko. Met een beetje geluk kan je dan meteen kennis maken met onze nieuwe variant!

Via deze link kun je jouw stem uitbrengen. Stemmen kan tot en met 15 november.

Lees ook: Bekijk hier ook de vier andere finalisten voor ‘Hét Product Made in Kempen’