Gageleer-bier wordt voortaan milieuvriendelijk vervoerd

[caption id="attachment_11993" align="alignleft" width="300"]V.l.n.r: Dirk Geysels en Lucas Huybrechts van Gageleer nemen de sleutels van de camionette in ontvangst van Rick Vingerhoets, adviseur Lichte Bedrijfsvoertuigen bij TTA Turnhout. V.l.n.r: Dirk Geysels en Lucas Huybrechts van Gageleer nemen de sleutels van de camionette in ontvangst van Rick Vingerhoets, adviseur Lichte Bedrijfsvoertuigen bij TTA Turnhout.[/caption]

Gageleer cvba-so uit Oud-Turnhout heeft zijn oude bestelwagen vervangen door een nieuwe op aardgas (CNG). De keuze voor deze milieuvriendelijke wagen ligt in het verlengde van de bedrijfsfilosofie. Gageleer staat voor biobier, wil ecologisch verantwoord werken en de opbrengst van het bier gaat naar natuurbehoud.

Het toenemend succes van de verkoop van de Gageleer-bieren (Gageleer en BUFO) noopte tot de aankoop van een nieuwe bestelwagen. “Alle winst die met de verkoop van Gageleer en BUFO wordt gerealiseerd, wordt geïnvesteerd in natuur. Het was dan ook maar een kleine stap voor de raad van bestuur om te kiezen voor een milieuvriendelijke brandstof”, aldus voorzitter Lucas Huybrechts. Dergelijk voertuig stoot 50% minder koolmonoxide en stikstofoxide uit dan een diesel, maar is in aankoop wel wat duurder.

Volgetankt voor 30 euro
Aan de andere kant levert tanken met CNG ook een voordeel op in het verbruik. Aan de pomp kost een kilo aardgas 30 tot 40% minder dan een liter diesel. “Ik heb net volgetankt voor 30 euro,” zegt Rick Vingerhoets, adviseur Lichte Bedrijfsvoertuigen bij TTA in Turnhout. “Daarmee moet hij 400 km kunnen rijden.” Naast de CNG-tank is er een benzinetank van 15 liter, voldoende om een tankstation met CNG te vinden.

“Als aanbieder van alle Fiat Professional en Iveco-modellen hadden wij hier de perfecte oplossing voor Gageleer, want alle modellen kunnen worden geleverd op CNG. Bij een biologische bierbrouwer hoort ook een ‘groen’ voertuig. TTA Truckland helpt het biologische bier van Gageleer op de verantwoorde manier bij de consumenten brengen”, aldus Rick Vingerhoets.