TWERK

Geen Warmste Week, wel Zoetste Week voor TWERK

Dat de Warmste Week van StuBru dit jaar voor een ander concept koos, was slecht nieuws voor TWERK in Herentals, een maatwerkbedrijf voor mensen met autisme. De campagne selecteert dit jaar zelf 200 goede doelen en over hen verdeelt het fonds de ingezamelde bedragen. TWERK is hiervoor niet geselecteerd. Maar TWERK blijft niet bij de pakken neerzitten en organiseert zelf zijn 'Zoetste Week'. En iedereen kan haar of zijn steentje bijdragen.

TWERK diende wel een projectdossier in bij de Warmste Week, maar werd niet geselecteerd. "Nochtans kunnen we extra donaties goed kunnen gebruiken: volgend jaar bestaat TWERK 30 jaar, en daarom plannen we een aantal extra projecten. Maar die kosten wel wat.", zegt coördinator Bart Michiels.

“Het blijft voor onze organisatie als de onze moeilijk om financieel te overleven. De laatste jaren zagen we onze subsidies afnemen, en daarom zijn we ook meer chocolade gaan maken en verkopen. Maar het ontbreekt ons nog altijd aan extraatjes om onze werkplaats en onze begeleiding nog beter te maken voor onze heel specifieke doelgroep, die nog te vaak in de kou blijft staan.”

Daarom organiseert TWERK zijn eigen 'Zoetste Week'. Daarin zetten ze 3 acties op. Tot en met 24 december kan iedereen terecht in de pop-up-shop in de Herentalse Collegestraat, waar TWERK een aantal originele chocoladegeschenkjes verkoopt, recht uit eigen atelier. "Zeker de Speculade en de Chocoladex Happy Pills zijn uniek en overheerlijk", beaamt Michiels.

Een getalenteerde ICT-doelgroepmedewerker van TWERK ontwierp ook een gloednieuwe website: www.dezoetsteweek.be. Daarop kan iedereen online een grote of kleine donatie doen. De website berekent ineens de fiscale aftrekbaarheid en houdt ook de teller bij van de ingezamelde bedragen.

Op diezelfde website loopt ook nog een heel speciale actie: een online veiling van een pakket met 125 gouden chocoladetabletten. “Dat pakket is echt uniek. We hebben heel exclusieve gouden chocolade gevonden met bijzondere smaaktoetsen van karamel,” zegt Bart Michiels. “En ook de vorm is speciaal: hij werd helemaal door TWERK zelf ontworpen. Je zal hem dus nergens anders vinden.”

Voor die veiling mikt TWERK op ondernemers of andere sympathisanten met het hart op de juiste plaats. “Misschien is er nog iemand op zoek naar een uniek eindejaarscadeau voor haar personeel of zakenrelaties. De hoogste bieder krijgt zijn pakket op 24 december bezorgd, en zo heeft die een fantastisch cadeau mét een fantastisch verhaal. We hopen dat dat aanslaat.”

"Onze Zoetste Week-Pop-Up vind je in de Collegestraat 16 in Herentals en is vanaf nu tot en met 24 december alle dagen - ook op zondag - open van 09 tot 16.30 uur. De website blijft zeker online tot half januari. De online veiling loopt tot 23 december om 23u59. The bids are on!"