Dewdrop augmented reality Foto Glowbus

Glowbus ziet in augmented reality nieuwe mogelijkheden voor bedrijven

LAAKDAL - Glowbus, de Kempense fabrikant van vuurkorven, wist vorig jaar zijn producten succesvol te lanceren in 26 landen en kwam met verschillende innovaties. Nu pakt het bedrijf uit met een primeur: een virtuele vuurkorf voor in de tuin. "Heel wat bedrijven gebruiken dergelijke tools nog niet voldoende", zegt mede-oprichter Andy Coomans.

"Ik heb even getwijfeld om te zeggen dat het ons creatieve antwoord is op de huidige materiaalcrisis, maar dat is het niet", zegt oprichter Andreas Ketels.

"Onze producten zijn handgemaakt uit cortenstaal en wegen 150 tot maar liefst 425 kg. Dan wil je wel op voorhand zeker weten of je de juiste maat kiest. Daarom hebben we besloten om een augmented reality tool te laten ontwikkelen. Daarmee kunnen onze klanten de verschillende maten van het Dewdrop vuursculptuur uittesten in hun eigen tuin, vooraleer ze een echt exemplaar bestellen."

Geen rocket science

"Klanten willen vandaag meteen duidelijkheid", zegt mede-oprichter Andy Coomans. "Wat wij gedaan hebben is geen rocket science. Integendeel. Maar het is een cruciale tool in het beslissingsproces van onze klanten."