HRVGEN071118_voorgevel

Herva innoveert met eenvoudig orderproces

Herva uit Olen, producent van promotiematerialen, innoveert met gestandaardiseerde ontwerpen voor producten rond bijvoorbeeld kerst, Valentijn en Pasen. Voor de komende kerstperiode bijvoorbeeld heeft het bedrijf ontwerpen klaar voor eventvlaggen, gevelborden en raamstickers waar enkel nog het logo van de klant wordt toegevoegd. “Daardoor kunnen we dit aan zeer goede prijzen aanbieden”, zeggen zaakvoerders Jeroen Lerouge en Sandra Hermans.

“We werken voor heel wat winkelketens en daarnaast zijn er nog vele duizenden onafhankelijke winkels. Om het hen makkelijk te maken lanceren we nu onze Herva Collecties.”

Belangrijke gebeurtenissen
Rond belangrijke gebeurtenissen in het jaar zoals kerst, de solden, Black Friday en een WK-voetbal, enz. werkt Herva samen met gespecialiseerde grafische bureaus voor het ontwerp van visuals, die in verschillende kleuren kunnen worden besteld zodat de klant een tint kan kiezen die dichtbij zijn huisstijl ligt. Op dit moment gaat om 9 producten. Via de webshop maakt de klant zijn keuze, hij stuurt zijn logo door en een week later krijgt die alles toegezonden.

Het concept komt van 2 medewerkers: Nele De Peuter, hoofd planning & producten, en Daisy Van de Poel, hoofd interne sales. “We zagen er een groot voordeel in omdat we zo makkelijk te verwerken orders krijgen. En we spelen in op de behoeften van de klanten, die zeer makkelijk en budgetvriendelijk kunnen intekenen. Voor onze sector is deze manier van werken helemaal nieuw.”