Hillewaere+on+Tour+4

Hillewaere gaat met 200 medewerkers de bus op om welzijn op het werk te bevorderen

Om zijn ongeziene groei te vieren en medewerkers te belonen voor alle inspanningen, trekt Hillewaere Groep ‘on tour’. Door de vele overnames van de voorbije maanden, groeide het personeelsbestand van de vastgoed- en verzekeringsmakelaar in geen tijd uit tot maar liefst 200 medewerkers. Om van hen één ploeg te smeden die dezelfde missie en visie onderschrijft, krijgen alle kantoren bezoek van een ‘gewrapte Hillewaere bus’.

De omzet van de groep groeide dankzij de verschillende overnames van 3 miljoen naar 27 miljoen euro. Sinds maart vorig jaar kwamen er bij Hillewaere namelijk negen kantoren bij die helemaal bij het DNA van het bedrijf passen. Om alle nieuwkomers en hun collega’s beter te leren kennen en met elkaar in contact te brengen, bezoekt een gewrapte bus alle kantoren en wordt iedereen in het Hillewaere-DNA ondergedompeld.

“Met Hillewaere On Tour gaan we zelf naar onze medewerkers in plaats van hen naar ons te laten komen”, vertelt change manager Dimitri Maenhoudt. “De bus staat ons ook toe om medewerkers van verschillende kantoren uit dezelfde regio met elkaar in contact te brengen. Hoe beter iedereen elkaar leert kennen, hoe beter ze kunnen samenwerken en elkaar ondersteunen. Verzekeringen en vastgoed zijn twee verschillende sectoren die soms ook met elkaar verweven zijn. Maar door hen met elkaar in contact te brengen, kunnen ze van elkaar leren en elkaar versterken.”

De groepsdynamiek aanzwengelen is niet de enige missie van Hillewaere ‘on tour’. Alle medewerkers worden tijdens deze vijfdaagse tour op een speelse manier ondergedompeld in de bedrijfscultuur. Dat zorgt ervoor dat iedereen dezelfde missie en waarden deelt. Per dag worden medewerkers van telkens twee kantoren per regio die op de planning staan met mekaar gemengd. Op het hoofdkantoor in Turnhout worden de teams van de shared services en vastgoedmensen onder mekaar gemengd.

“Investeren in mensen is de beste investering die een bedrijf kan doen”, weet CEO Roel Druyts. “Zij zìjn het bedrijf en zorgen ervoor dat onze klanten kunnen blijven rekenen op onze vertrouwde en kwaliteitsvolle dienstverlening. Zo zijn zij steeds zeker van de meest professionele aanpak en worden wij gedreven door het uitstekende resultaat daarvan.”

Nog een missie van Hillewaere On Tour is de resultaten delen van de medewerkersbevraging die in samenwerking met AG Health werd uitgevoerd. 85% van de respondenten vulde die in, zodat op organisatieniveau enkele duidelijke aandachtspunten geformuleerd konden worden.

Om te blijven investeren in hun kennis, lanceert Hillewaere een nieuw ‘learning management systeem’. Alle 200 medewerkers zullen zich kunnen aanmelden op een ​ onlineplatform waarop ze op eigen tempo cursussen, opleidingen en leertrajecten kunnen volgen en delen. Ze zullen die ook naar eigen wens en behoefte kunnen bijwerken op verschillende formats, zoals video’s, e-books, webinars, podcasts, audio maar ook presentaties.