VanRoey_Afbeelding

Hoeveel ICT moet je op de payroll hebben?

Wanneer je netwerk uitvalt, heeft dit grote gevolgen: je mensen zitten met hun vingers te draaien, het productieproces komt in het gedrang, klanten kunnen je niet bereiken, data worden gecompromitteerd, … De kost én reputatieschade zijn enorm. Leg je deze verantwoordelijkheid in handen van 1 generalist of een IT-partner waarvan je niet zeker bent dat hij er kan zijn wanneer het nodig is?

ICT is een game changer, maar ICT is ook een verdomd complexe business die 1 persoon niet kan behappen: storage & servers, Office365 & Azure, security, LAN & Wireless LAN, Citrix & Remote Desktop Devices, Software Asset Management, printing, … Die witte raaf bestaat gewoonweg niet. Je hebt een team van specialisten nodig, dat 24/7 klaar staat en ook proactief je omgeving mee monitort om problemen te voorkomen. Maar wil je dat op de payroll?

Bert Vranckx en zijn vrouw Astrid Krieckemans van het Geelse Be-Trans zijn typische Kempense (w)ondernemers die goed weten hoe ze hun bedrijf kunnen laten groeien en bloeien: focus! Die focus legt hen geen windeieren. Wat eind jaren ’90 als transportbedrijf begon, groeide uit tot een internationale groep met meer dan 5 bedrijven. Be-Trans richt zich op nationaal en internationaal containertransport, en spitst zich toe op 20 en 45 foot containers, high cubes, reefers en kipcontainers. Dat allemaal vanuit een prachtige nieuwbouw langs de E313 in Geel.

Bert: "Wij willen ons volop kunnen concentreren op onze trucks, dat is onze expertise. Schoenmaker blijf bij je leest, geldt des te meer voor ICT. De materie wordt dagelijks complexer, onze afhankelijkheid is groter dan ooit en de dreigingen van buitenaf zijn niet de minste. In plaats van een voltijdse ICT’er hebben we vandaag eindeloos veel expertise, ervaring en kennis van onze omgeving ter beschikking. En dat op elk moment van de dag, slechts één telefoonnummer ver. Het gaat zelfs nog verder dankzij de uitgebreide monitoring. Wanneer een harde schijf dreigt defect te gaan, het geheugen fouten vertoont, de rekenkracht of temperaturen van servers kritieke niveaus bereiken, kan het VanRoey.be-team dit realtime zien en wordt -met onze goedkeuring- proactief ingegrepen. Problemen worden zo in de kiem gesmoord. Ik betaal liever een nieuwe schijf of extra geheugen dan dat mijn zaak een halve dag blokkeert door uitval. VanRoey.be licht ons steeds in over de aard van het probleem, de mogelijke gevolgen en wat we best doen.”

Durf jouw IT uit handen geven. Reken op  meetbare SLA’s en heldere rapporten. Kies voor operationele uitgaven, met voorspelbare maandelijkse bijdragen. Focus de energie in je organisatie op groei en klantentevredenheid. Heb je een IT'er of IT-dienst, laat hen dan bezig zijn met strategie en kritieke processen zoals een ERP implementatie of -upgrade, niet met brandjes blussen.

Lees het verhaal van Be-Trans

Ontdek de Managed IT Services van VanRoey.be