IJsboerke stapt in de sponsoring van het veldrijden

ijsboerke

Roomijsproducent IJsboerke uit Tielen focust opnieuw op het wielrennen, meer bepaald het veldrijden. Het bedrijf sloot een 2-jarige overeenkomst met Golazo, organisator van sportmanifestaties, voor de naamsponsoring van het dames- en jeugdveldrijden. Tegelijk wordt IJsboerke een van de hoofdpartners bij de heren elite. Met de ondersteuning van het veldrijden wil het bedrijf zijn nieuwe baseline ‘Pezier van Hier’ kracht bijzetten.

De dames- en jeugdcategorie worden vanaf het volgende seizoen omgedoopt tot respectievelijk de IJsboerke Ladies Trophy en de IJsboerke Kids Cyclocross. Vele jaren geleden was IJsboerke prominent aanwezig in het wielrennen. Naar aanleiding van de 80ste verjaardag van het bedrijf werd het boek ‘IJsboerke, roomijs & renners’ gepubliceerd, dat de sterke verwevenheid tussen het merk en wielrennen sinds de jaren ‘70 tot leven bracht. Het nieuwe partnership toont aan dat IJsboerke het wielrennen niet loslaat.

Lokale verankering
“Dat het veldrijden een typisch Vlaamse sport is, weten we allemaal”, aldus Peter Janssen, CEO van IJsboerke. “De lokale verankering van deze sport zorgt bij ons voor een grote sympathie voor deze populaire sporttak. De jeugd en de dames in het bijzonder zijn twee categorieën die we met IJsboerke een warm hart toedragen omdat ze vaak nog niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Daar willen wij verandering in brengen. Bovendien vindt een aantal wedstrijden plaats in de Kempen, onze thuisbasis, wat ook mooi meegenomen is.”

Het roomijs van het IJsboerke is ook populair tijdens de winter, denk maar aan de typische ijsstronk. Met de aanwezigheid in het veldrijden wil de producent ook tijdens de koudere periodes top of mind blijven.