Ijsboerke wordt exclusieve ijspartner van Pizza Hut

[caption id="attachment_9853" align="alignleft" width="300"]In april jl. vierde Ijsboerke zijn 80ste verjaardag met een druk bijgewoonde open dag. In april jl. vierde Ijsboerke zijn 80ste verjaardag met een druk bijgewoonde open dag.[/caption]

Pizzaketen Pizza Hut heeft een overeenkomst gesloten met Ijsboerke uit Tielen als exclusieve ijspartner. In de 44 Belgische vestigingen komen verschillende soorten ijs op de kaart: van sorbet en coupes tot kinderijsjes.

De overeenkomst gaat in vanaf deze maand. Peter Van Moeseke, Sales Manager IJsboerke Out-of-Home: “We zijn verheugd met deze nieuwe samenwerking en blij dat Pizza Hut voor een sterke, authentieke, Belgische speler kiest. Dit mooie partnership past perfect binnen de strategie van IJsboerke, Plezier van Hier, waar het lokale aspect centraal staat. IJsboerke speelt volledig de Belgische kaart: de ijsjes worden gemaakt met Belgische ingrediënten en verpakt in materialen van eigen bodem. Zo dragen ze bij om de maakindustrie in België in stand te houden.”

Oog voor innovatie
“Het gekende roomijs van IJsboerke staat voor een hoge kwaliteit met traditioneel receptuur en oog voor innovatie”, aldus Johan Luypaert, Product Manager van Pizza Hut. “In het assortiment van Pizza Hut zullen, naast de gekende schepijs- en sorbetvarianten, ook nog twee Studio 100-ijsjes zitten: zo krijg je binnenkort bij het Kidsmenu een Maya De Bij- of een Wickie De Vikingijsje als nagerecht.”

Glacio in Beerse en B.I.G. in Tielen stellen samen 400 mensen te werk. De onderneming mikt dit jaar op een geconsolideerde omzet van 90 miljoen euro.