Inbreng bedrijfsleven cruciaal voor organisatie Herentals Fietst/Feest

Herentals-Fietst

Donderdag 30 en vrijdag 31 juli vindt opnieuw Herentals Fietst/Feest plaats, met op donderdag het na-Tourcriterium en vrijdag loopwedstrijden en optredens. Het publiek krijgt het volledige programma gratis aangeboden, met dank aan het Kempense bedrijfsleven, dat niet alleen sponsort maar ook massaal vip-tafels heeft geboekt. “Drie weken geleden is de laatste vip-tafel verkocht”, zegt communicatieverantwoordelijke Bart Timperman. “Wat maakt dat meer dan 900 vips het event op donderdag zullen bijwonen. Dat worden er elk jaar meer en meer. De inbreng van het bedrijfsleven is cruciaal om het totaalbudget van 150 tot 200.000 euro rond te krijgen.”

Herentals Fietst is uitgegroeid tot hét zomernetwerkevent in de Kempen. “De bedrijven betalen behoorlijk wat geld voor een tafel, maar ze krijgen waar voor hun geld”, aldus Timperman. “De catering wordt voor het tweede jaar op rij verzorgd door Groep Van Eyck uit Kasterlee en dankzij Topovino kunnen de gasten de hele avond verschillende wijnen proeven. Mensen komen bekenden tegen en leggen nieuwe contacten. Telkens komen ook enkele ministers langs, dit jaar al zeker Kris Peeters. De belangrijkste renners passeren ook in de vip-tent, waar ze worden geïnterviewd.” Met wat geluk loopt dus Nairo Quintana, de tweede uit de Tour, of beste Belg Serge Pauwels even langs je tafel. Eerder op de dag is er trouwens een bedrijvenkoers.

Steun uit alle geledingen
Naast de vip-formules zijn er ook enkele belangrijke sponsors zoals AG Insurance, BNP Paribas-Fortis, Coca Cola, Boretti, Heylen Vastgoed, Boretti en belangrijke lokale ondernemingen als LU en Deca Packaging. “Het stemt ons blij dat we steun genieten uit alle geledingen van de samenleving”, zegt Bart Timperman. “De stad levert een bijdrage, zo ook het verenigings- en het bedrijfsleven. Alleen met de lokale middenstand hebben we geen connectie. Die nemen het ons kwalijk dat de stad twee dagen wordt afgesloten. De samenwerking met de cafébazen is dan weer uniek. Zij tappen die dagen uit bekers die speciaal voor het evenement zijn bedrukt en die ze via de organisatie betrekken.”