Innovatieve bakker pakt klanten in met totaalbeleving

bakker frank

Bakkerij Frank in de Hoge Brugstraat in Heist-op-den-Berg opent volgend weekend zijn volledig vernieuwde winkel. Met Frank en Nancy runt al de vierde generatie deze bakkerszaak. Met ambachtelijke producten, een modern interieur en het gebruik van video mikken ze op een totaalbeleving voor hun klanten.

“We hebben gekozen voor Italiaans design met een warme toets,” licht Nancy Van Kerckhoven toe. “De inrichting is strak maar straalt een gezellige sfeer uit door de materialen en de kleuren die we gebruiken. De vloer is gelegd met een mozaïekmotief en de winkeltoog is gebouwd in zwarte steen met grijze betonelementen. Het is een combinatie die ervoor zorgt dat de ambachtelijke bakkersproducten beter zichtbaar zijn en er nog lekkerder uitzien.”

Via een scherm in de winkel en op de Facebookpagina worden video’s getoond die de artisanale productie van de bakker tonen. Hiervoor deed het koppel een beroep op een professionele communicatiefirma. Ter gelegenheid van de heropening op 11 en 12 juni houden de uitbaters een inzamelactie voor Make-a-Wish.

Vakman
“Het verhaal van Frank en Nancy is een mooi voorbeeld van modern ondernemerschap in de bakkerijsector”, bevestigt Philip Peeters. Als projectverantwoordelijke voor Bakkersinfo.be, het ondernemersplatform voor artisanale bakkers van VLAM, adviseert hij samen met zijn team artisanale bakkers in hun marketing. “Steeds meer bakkerijen kiezen voor modern design om hun klanten te lokken. Dit speelt in op de totale beleving van de klanten. Een ambachtelijke bakker is een vakman met unieke producten. Een winkel moet dit ook uitstralen. Ook het gebruik van de video’s en de Facebookpagina zijn perfecte keuzes om het artisanale karakter van de bakkerij uit te spelen.”