JUVO image001

IT’ers van JUVO vinden verborgen schatten

WESTERLO - IT-consultancybedrijf JUVO heeft zijn medewerkers uit hun kot gelokt met een coronaproof fun event. Samen met een eventbureau organiseerde JUVO een zoek- en wandeltocht, waar medewerkers, in bubbels, aan konden deelnemen. Op die manier kon er toch worden gebouwd aan groepsgevoel, nu de meesten al vele maanden thuis werken.

In de vorige jaren werd in september steevast een groots JUVO-evenement georganiseerd. Zo heeft het team al duizelingwekkende hoogten bereikt aan boord van een Cessna-vliegtuig en offroadroutes verpletterd achter het stuur van een legertank. Maar in coronatijd moet je anders uit de hoek komen. “Al sinds de eerste dag van de lockdown zijn onze IT-consultants volledig overgeschakeld op thuiswerk”, begint Lodewijk Babi, managing director van JUVO. “Ze zien elkaar alleen nog via video call en zijn gedwongen om op afstand samen te werken. Dat knaagt natuurlijk wat aan het groepsgevoel. We merken dat de gezellige babbel in de wandelgangen wordt gemist. Om de verbondenheid weer aan te wakkeren, hebben wij een uitdagend team event uitgewerkt dat coronaproof is.”

Van 21 augustus tot 20 september gingen de medewerkers op schattenjacht tijdens het eerste JUVO Geocache Event. Om alles in goede banen te leiden nam het IT-servicebedrijf een evenementenbureau onder de arm. Lodewijk Babi: “Wij hebben onze mensen de natuur ingestuurd om er in volle coronacrisis veilig te ontspannen en de zinnen te verzetten. Plaats van vertrek was het IJzersteenpad in Holsbeek, waar de deelnemers in hun eigen sociale bubbel eropuit trokken voor een avontuurlijke geocaching. Goed voor vijf kilometer snuffelen onder stenen, gluren achter bomen en zoeken naar verborgen schatten met behulp van een gps-tracker.”

Uit de reacties van de deelnemers blijkt dat ze genoten hebben. Zo probeert JUVO zijn IT’ers en freelancers te trakteren op fun events. “Om de paar maanden staat er iets op stapel” zegt operations manager Nick Bukers. “Vorige week bijvoorbeeld genoten wij met zijn allen van een online JUVO Apéro, waarvoor een pakket met gin, Duvel en knabbeltjes bij iedereen aan huis werd afgeleverd. Het op touw zetten van events is een belangrijk topic in ons hr-beleid. We zien betrokkenheid als een key element binnen onze organisatie.”

Eind september vond de digitale prijsuitreiking van het JUVO Geocache Event plaats.  De winnaar  kreeg een geschenkmand met koffie, een beetje als troost voor het gemis van de gesprekjes aan de koffiemachine in het bedrijf.