Nieuws Kempen Janssen opnieuw meest aantrekkelijke werkgever

Janssen opnieuw meest aantrekkelijke werkgever

Ceo Kris Sterkens

Janssen opnieuw meest aantrekkelijke werkgever

Janssen uit Beerse wint de Randstad Award voor Meest Aantrekkelijke Werkgever in België. Sinds de start van de Randstad Employer Brand Research in 2000, veroverde Janssen telkens een plek in de top 10 en won het bedrijf deze award al 5 keer. Dit jaar werden thuiswerk en COVID-veilig werken als nieuwe criteria toegevoegd in de evaluatie van de bedrijven. Op die laatste behaalde Janssen ook de hoogste score.

“Het lijkt vanzelfsprekend dat Janssen weer maar eens een podiumplaats in de wacht sleept als meest aantrekkelijke werkgever, maar dat is het allerminst. Aan je ‘employer brand’ moet je elke dag werken. Knap dat Janssen het ook in deze bijzondere periode klaarspeelt”, aldus Herman Nijns, ceo van Randstad België, die vandaag de winnaar bekend maakte.

Ceo van Janssen Pharmaceutica Kris Sterkens is trots en dankbaar. “Het is voor ons bedrijf een extra uitdagende periode geweest en dit is een prachtige erkenning voor de inzet van al onze medewerkers. Zij hebben ervoor gezorgd dat onze patiënten konden blijven rekenen op de geneesmiddelen die ze nodig hebben en ze hebben onze zoektocht naar nieuwe geneesmiddelen onverminderd doorgezet. En dit terwijl we als bedrijf ook voluit hebben ingezet op de ondersteuning van onze partners en de strijd tegen het Covid-19 virus in het belang van iedereen, waar ook ter wereld.”

COVID-veilige werkomgeving

Als essentiële sector bleven de activiteiten bij Janssen onverminderd doorgaan. Al bij de start van de coronacrisis zette het bedrijf dan ook consistent in op een covid-veilige werkomgeving. Er werd maximaal ingezet op thuiswerk om de veiligheid te vrijwaren van de medewerkers die on-site moesten komen om hun werk uit te oefenen, zoals in de afdelingen Onderzoek & Ontwikkeling, Productie en Distributie.

Voor de medewerkers on-site werden speciale controle- en quarantainemaatregelen getroffen. Onder meer een Social Distancing Manager en een team van aanspreekpunten werden aangesteld om on-site medewerkers te begeleiden bij het toepassen van deze maatregelen. De maatregelen en consistente communicatie zorgden voor veel rust bij de medewerkers, zowel on-site als bij de thuiswerkers.

Snel schakelen

“De kracht van ons bedrijf zit in onze meer dan 5.000 medewerkers. We proberen dan ook een omgeving te creëren waar dit talent ten volle tot uiting kan komen”, zo stelt HR-directeur Hilde Claes: “Ons doel is dat mensen ’s morgens met goesting komen werken, en ’s avonds met een fijn gevoel weer vertrekken. Dat doen we door in te zetten op het welzijn en de ontwikkeling en groei van al onze medewerkers. Dit doorheen alle lagen van ons bedrijf en doorheen alle levensfases die medewerkers doorlopen.”

“Thuiswerk en digitaal werken waren reeds ingeburgerd, wat maakte dat we de overstap snel konden maken. Naast een covid-veilige werkomgeving creëren voor wie nog on-site moest komen, was ook het fysieke en mentale welzijn van al onze medewerkers een belangrijk aandachtspunt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan flexibele werktijden, ergonomisch verantwoord en performant bureaumateriaal en ondersteuning voor veerkracht”, aldus Hilde Claes.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.

Turnhout
Turnhout

Zesde overname voor SwimmingMonkey

SwimmingMonkey uit Turnhout heeft een 6e overname van een Amerikaanse affiliate en display advertising website gerealiseerd. Het gaat om www.kempoo.com,… Lees meer