à la carte

Jess Van Weert verkoopt restaurant à la carte

In de marge van de voorstelling van de MX-Gin raakte bekend dat Jess Van Weert zijn gastronomisch restaurant à la carte in Heist-op-den-Berg heeft verkocht. “Na 11 jaar”, zegt hij. “De groei van de andere bedrijven maakte dat het niet langer combineerbaar was.”

De nieuwe eigenaars van à la carte zijn Ingrid Roose en zoon Job Docx, de huidige sous-chef. Voor de klanten verandert er niets: hetzelfde team blijft verder aan de slag. Van Weert doet zaterdagavond zijn laatste service. Dan gaat de zaak 2 weken dicht om op 15 november te openen onder de nieuwe eigenaars. “Het restaurant is al volgeboekt tot 19 december”, weet Van Weert.

De ondernemer uit Oosterlo (Geel) is een paar jaar geleden gestart met het lanceren van eigen drankenmerken, tegenwoordig onder de naam GD Brands. “Dat is internationaal sterk gegroeid. Momenteel zitten we in een 20-tal landen met een 30-tal eigen merken.” Het gaat onder meer om een cava, een wijnlijn, cocktails, telkens met een opvallende branding.

Nieuwe logistieke afdeling
De onderneming heeft vandaag trouwens zijn nieuwe logistieke afdeling in gebruik genomen: GD Brands Logistics. Die is ondergebracht bij Wine Logistics, een internationale distributeur van heel wat bekende merken die zijn activiteiten verricht op de site van transporteur Frans Hendrickx in Hulshout. “We leveren van hieruit onder meer naar de Canarische Eilanden, China, Griekenland en Nederland, ons belangrijkste exportland”, vertelt Van Weert.

De kantoren van GD Brands Logistics situeren zich een 100-tal verder op het industriepark van Hulshout, namelijk in Coworking Space Y-zone. Voor GD Brands werken momenteel 8 mensen.