Schermafbeelding-2021-03-24-om-21.18.48

Kempische verzorgingslijn onderweg naar Midden-Oosten

De Kempische onderneemster Isabelle Ulenaers zag pas de eerste lading verzorgingsproducten van haar merk Self vertrekken naar het Midden-Oosten. Haar bedrijf ligt in het Limburgse Pelt, maar zelf woont ze in Kasterlee. Al meer dan 5 jaar is Isabelle met haar eigen vegan verzorgingsproducten een vaste waarde in de Belgische markt. Door het aanhoudende succes en de stijgende vraag, slaat ze met haar bedrijf haar vleugels uit richting het buitenland.

 “Naast Denemarken, Tsjechië en Nederland, vind je binnenkort ook onze producten in het Midden-Oosten. De eerste lading naar Koeweit is nog maar net vertrokken en we zijn al bezig met de volgende. Het is heel intens, de concurrentie is groot en ze leggen de lat heel hoog. Maar als ze éénmaal tevreden zijn, krijg je het vertrouwen waardoor er nieuwe kansen en mogelijkheden ontstaan om te groeien”, zegt Isabelle Ulenaers, die twee jaar geleden nog bekroond werd als ‘meest beloftevolle onderneemster van het jaar’ door Unizo en Markant.

Ulenaers legde zo'n 3 jaar geleden de eerste contacten met een Koeweitse distributeur op een beurs in Dubai. “In Koeweit is het motto: ‘Slow start is the right speed for succes’. De eerste lading is hier net vertrokken en komt er juist op tijd aan voor het begin van de Ramadan. Dat is hét moment waarop vrouwen extra tijd hebben om zich te verzorgen. De lancering gebeurt er met een influencers-campagne en als het meezit, bestaat de kans dat we in juni een nog veel groter order mogen sturen richting het Midden-Oosten. Dat zou geweldig zijn.”

Isabelle startte met de ontwikkeling van Self toen ze geen geschikte producten vond toen haar dochtertje met huidproblemen kampte. “Daarom nam ik de beslissing om zelf 100 % natuurlijke gezondheidsproducten te ontwikkelen.” Ondertussen bracht Isabelle een 8-tal vegan en zero plastic producten op de markt, zoals een lippenbalsem, gezichtsmaskers en crèmes. 

“Vegan verzorgingsproducten zitten nog steeds in de lift. Consumenten kijken steeds kritischer naar wat ze op hun huid smeren en kiezen daardoor vaker voor 100 % natuurlijke producten, vrij van chemicaliën en dierlijke ingrediënten. Die trend tekent zich niet alleen af bij ons, ook in Europa en de rest van de wereld is hij zichtbaar. Self verovert stilaan de wereld. Met ‘baby steps’, maar elk stapje telt”, zegt de gedreven Kempische onderneemster enthousiast.