Makelaar Vansweevelt ruilt vitrinefiches voor schermen

culd.

Makelaarskantoor Vansweevelt aan de Graatakker in Turnhout heeft de klassieke raamaffiches verwijderd en in de plaats schermen gehangen waarop voorbijgangers het aanbod kunnen bekijken. Voor de ontwikkeling van het systeem AdYourTarget tekende communicatiebureau culd. uit Turnhout, dat daar drie jaar mee bezig was.

“We moesten helemaal van scratch beginnen”, vertelt Filip Kempeneers van culd. “Als basis gebruikten we het AdYourTarget digital signage systeem, een online toepassing die nog volop in ontwikkeling is. Het laat de beheerder toe om op een eenvoudige manier snel informatie door te geven aan de doelgroep. Je hebt de mogelijkheid om bestaande templates te gebruiken of op maat aangemaakte.”

Voor deze eerste realisatie deed culd. de volledige ontwikkeling, de programmatie, het beheer en de synchronisatie van de database. Die bestaat in dit geval uit een 500-tal panden. “De klant kan van op eender welke locatie de schermen online beheren via een CMS-systeem. Bij Vansweevelt kozen ze voor vier schermen waarop ze apart bijvoorbeeld de huur- en kooppanden tonen.”

Nu het digital signage systeem op punt staat, kan het makkelijk worden vertaald naar andere klanten. “We kunnen het aanbieden aan zowel grote ondernemingen met verschillende vestigingen als aan kleinere handelszaken die via een beperkt aantal schermen toch hun visuele reclameboodschappen kunnen overbrengen”, besluit Filip Kempeneers.