Marketingstudenten verdienen 10.700 euro voor het goede doel

Schenking KOTK

De studenten Marketing HBO5 van het Centrum voor Volwassenenonderwijs HIK Geel hebben via de organisatie van verschillende evenementen 10.700 euro ingezameld. Het geld gaat naar Kom op Tegen Kanker en het Belgisch Centrum voor Geleidehonden. De organisaties mochten vandaag hun cheque in ontvangst komen nemen.

De eerstejaarsstudenten mochten marketing in de praktijk brengen via groepswerk en de verkoop van allerlei producten op de campus en de organisatie van verschillende events. De tweedejaars focusten zich op het organiseren van het event TradingMinds, waarop interessante marketing- en businessgerelateerde onderwerpen aan bod kwamen. Voor het hoofdthema ‘internetmarketing’ nodigden ze sprekers uit als Cain Ransbottyn en Lieven Van Nieuwenhuyze. 290 geïnteresseerden namen deel.

Een cheque van 8.500 euro ging naar Kom op tegen Kanker, dat het geld zal investeren in het onderzoek en de aanpak naar therapeutisch falen bij kankerpatiënten. De overige 2.200 euro is bestemd voor de opleiding van geleidingshonden voor blinden of slechtzienden.