Merksmederij bundelt expertises van 4 Kempense communicatiespecialisten

F_Merksmederij PB 20131126

De Merksmederij is een nieuwe alliantie in het communicatievak, gevormd door 4 communicatiespecialisten die de krachten bundelen. Eventbureaus G-Pec (Dessel) en SPRDLUX Events (Turnhout) die al langer samenwerken, webconceptenontwikkelaar Pixeo (Geel) en communicatiebureau Kantara (Balen).

“Het communicatievak is erg breed en aan heel wat veranderingen onderhevig. Als bureau is het niet evident om al deze kennis in huis te halen. Daarnaast is het voor bedrijven en organisaties niet makkelijk om uit de veelheid aan aanbieders de perfecte communicatiepartner te kiezen”, weet Günther Peeters. “Een jaar geleden begon ik daarom met het samenstellen van een netwerk van communicatiespecialisten. Een nauwe samenwerking tussen de partners binnen de Merksmederij laat toe om onze opdrachtgevers veel beter te servicen. Onze klant vindt bij ons een sterke partner met heel wat expertise onder één koepel. De Merksmeden kunnen hun bestaande klanten een veel bredere dienstenportefeuille voorleggen, zonder dat de klant zijn unieke en vertrouwde aanspreekpunt verliest. Door de nieuwe ordegrootte kunnen we ook grotere opdrachten aan.”

Merksmederij doet wat de naam belooft: merken smeden. “We gaan creatief meedenken, vormen en kneden aan een begeesterende merkbeleving en zinvolle communicatie voor onze opdrachtgevers”, luidt het. “Een merk smeden is een strategisch en creatief proces dat voortdurend geëvalueerd en bijgestuurd moet worden.”

De Merksmeden zijn Günther Peeters van G-Pec: een ervaren eventmanager met heel wat realisaties op zijn palmares. Sarah Beyens van SPRDLUX en G-Pec werkten al eerder samen. Sarah is gespecialiseerd in zowel kunstgerelateerde als corporate events. Door haar vroegere ervaring in het bedrijfsleven beschikt zij over een sterk binnenlands en buitenlands netwerk voor conciergediensten. Dominique Merckx (Kantara) is communicatiestrateeg en begeleidt bedrijven en organisaties naar een doeltreffend communicatiebeleid dat mee de strategische doelstellingen ondersteunt, zowel intern als extern. Via communicatieplannen, focusgesprekken, huisstijlcreatie of persrelaties werkt Dominique communicatietools uit met één doel: doelgroepen in beweging brengen.  Koen Mertens en zijn team bij Pixeo doen grafisch ontwerp en bouwen websites, webshops of webapplicaties die niet alleen aantrekkelijk ogen, maar ook werken zoals het hoort. Gebruiksvriendelijk, technisch en grafisch in orde en natuurlijk geoptimaliseerd voor zoekrobots.