Astra Sweets Sweet Paradise

Minder opscheppen en meer plaats voor UFO’s

Sweet Paradise is een gekend zelfbedieningsconcept voor snoep, maar breidt zijn aanbod uit naar pre-packed snoepjes. Dit is handig voor snoepjes die niet geschikt zijn voor schepbakken, zoals UFO’s en marshmallows. De consument kan dus voortaan zelf snoepjes scheppen of kiezen voor voorverpakt snoep van het merk Frisia. Frisia en Sweet Paradise zijn beide merken van de Turnhoutse snoepfabricant Astra Sweets.

De pick&mix meubelen van Sweet Paradise staan in meer dan 1000 verkooppunten, zoals bioscopen en pretparken in de hele Benelux. Het concept had het bijzonder moeilijk door de coronacrisis, omdat net die vaak gesloten bleven. Astra Sweets bleef niet bij de pakken zitten en presenteert deze week hun aangepast concept met voorverpakte snoepjes en een rebranding van de meubels.

Ine Bilcke, Business Unit Manager Sweet Paradise: “Bij Astra Sweets geloven we sterk in Sweet Paradise en we zijn dan ook heel gemotiveerd om sterker dan ooit uit de crisis te komen. Het plezier in het scheppen van snoep zal zeker niet verdwijnen. Maar door onze pick&mix aan te vullen met spekken en UFO’s in kant-en-klare verpakkingen kunnen we een volledig assortiment aanbieden aan onze shopper. Dankzij deze keuze hebben we tegelijkertijd de kans om Sweet Paradise in te zetten als ambassadeur voor ons huismerk Frisia. Samen staan onze merken sterker.”

Duurzame bekers in drie maten zullen de papieren zakjes vervangen bij het schepsnoep. Elk formaat krijgt ook een vaste prijs. Klanten hoeven dus niet langer zelf te wegen. De meubels krijgen een nieuw jasje met duidelijke communicatie. Iconische snoepjes werden vertaald naar karakters met een kleurrijke, eigen leefwereld. De nieuwe meubelen zullen vanaf eind 2021 overal zichtbaar worden in de markt.

Sweet Paradise, met hoofdkantoor in Turnhout, is marktleider in schepsnoep in de Benelux. Het maakt deel uit van de succesvolle groep Astra Sweets, met ook het hoofdkantoor in Turnhout. Frisia is in Nederland al een vaste waarde, en wil nu ook de Belgische markt veroveren.