cityfashion-759×500

Multimedia moet lokale modezaken extra boost geven

Mediahuis, de moedermaatschappij van Made in Kempen, zet zijn schouders onder CityFashion. Dat is een digitaal platform dat enerzijds inspiratie en beleving biedt aan de consument, maar vooral de lokale modezaken in de digitale schijnwerpers zet. “Het is voor de plaatselijke winkeliers een antwoord op de Zalando’s en Amazons van deze tijd”, zegt mede-oprichtster Karen Nies van CityFashion.

CityFashion werd in 2007 opgericht door Wim Houben en Karen Nies. Een jaar later sprong ook Christophe Van Durme aan boord. Concentra nam in 2010 een participatie van 50 procent in het veelbelovende bedrijf. CityFashion begon aanvankelijk als dienstverlener voor handelaars die hulp zochten voor het bouwen van hun (mobiele) website, apps en communicatie via de sociale media. Dat groeide uit tot een platform waar de Vlaamse zelfstandige kledingwinkels en modezaken hun aanbod bundelen om samen een vuist te maken. Volgens onderzoek koopt maar liefst 6 op de 10 Belgen vandaag online en is het internet vaak de belangrijkste informatiebron.

Extra ondersteuning
Nu zet ook Mediahuis zijn schouders onder het project, onder de naam Together in Style. Het komt er op neer dat de andere nieuwsmerken van het huis het platform gaan ondersteunen. “De bedoeling is om zo meer consumenten in de webshops van de lokale handelaars te krijgen”, zegt Benny Kerkhofs namens Mediahuis. “Via kwalitatieve en redactionele modeartikels op onze websites zullen wij de surfers leiden naar cityfashion.be. Wij geloven in de sterktes van de lokale modezaken en willen hen een duwtje in de rug geven. We kunnen hen naast de fysieke winkels een extra verkoopkanaal aanbieden en hen alle zorgen op het vlak van digitale marketing en communicatie uit handen nemen.”