pano self

Natural SELF ziet verkoop van Hand & Body Wash verdubbelen

GEEL - Vier jaar geleden bracht de Geelse onderneemster Isabelle Ulenaers de eerste verzorgingsproducten van SELF op de markt, waarbij ze zich in eerste instantie richtte op mensen met huidproblemen. De eerste maand van de coronacrisis heeft Isabelle met haar team goed doorstaan. Sterker nog: er is een opvallende  meerverkoop gerealiseerd.

“Voor de soft-lockdownmaatregelen van kracht gingen, voelden we al een omzetstijging, deels te verklaren doordat wij continu zijn blijven leveren en produceren” zegt Isabelle Ulenaers.”De verzorgingsproducten die we op de markt brengen, worden in eigen land geproduceerd, waardoor we niet afhankelijk zijn van buitenlandse toeleveranciers.

[caption id="attachment_61194" align="alignleft" width="200"] Isabelle Ulenaers[/caption]

Voor de thuisbezorging werken we vlot samen met Bpost. Het valt op dat mensen nu duidelijk veel meer tijd vrijmaken voor lichaamsverzorging. Naast afstand houden is het regelmatig wassen van je handen één van dé belangrijkste voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Daarbij is ook het verzorgen van je handen essentieel en dat hebben mensen nu echt wel begrepen, want de verkoop van onze Hand & Body Wash is de voorbije maand bijna verdubbeld. We hebben veel artsen en verpleegkundigen die bestellen. Een urgentiearts stuurde ons een mailtje met een handige tip: zijn je handen stuk en heb je kloven, gebruik dan naast de butter & bodywash een laagje van het gezichtsmasker, daardoor herstelt de huid nog beter.”

Lokaal

De voorbije weken hebben toonaangevende ondernemers, zoals Wouter Torfs, het Belgische publiek opgeroepen om te kopen bij onze lokale webshops (#kooplokaal). Dat heeft volgens Isabelle Ulenaers zijn effect niet gemist, zeker in combinatie met de actie ‘Samen maken we impact’-actie van Mediahuis, “Mensen leven en kopen bewuster. Dat lezen we in de mails en de sociale media berichten die we dagelijks ontvangen. Naast het feit dat wij 100 % natuurlijke verzorgingsproducten op de markt brengen volgens het Zero Plastic Inside-label, is die Made in Belgium een heel belangrijk aspect voor ons publiek.”

Geoptimaliseerde website

Natural Self heeft de coronacrisis ook te baat genomen om de eigen website te optimaliseren. “Dat was nodig, want we merkten dat de verkoop bij de apothekers sterk terugliep, deels te verklaren doordat het publiek niet meer binnenloopt in hun zaak, maar koopt aan hun deur of raam. Ik ben heel blij met de site, want meer dan ooit is hij gebruiksvriendelijk. Je vindt er niet alleen informatie over onze producten, je wordt er ook doorverwezen naar de blog waar je handige tips vindt en ontdekt hoe je op een eenvoudige manier kan genieten van me-time, iets wat in deze tijden echt geen overbodige luxe is. Hou hem in de gaten, want dan kom je als eerste alles te weten over onze nieuwe, natuurlijke, vegan zonnecrème die we half mei lanceren.”

www.naturalself.eu