Michaël Cordie is de nieuwe commercieel directeur van brouwerij Het Nest Michaël Cordie (midden), de nieuwe commercieel directeur van brouwerij Het Nest, haalt een onderscheiding van de Brussels Beer Challenge op. — © RR

Nieuwe commercieel directeur Het Nest mag meteen prijzen ophalen

Michaël Cordie is de nieuwe commercieel directeur van brouwerij Het Nest. Ooit lanceerde hij Taxandria, een Kempense concurrent voor de bieren van Het Nest. Nu mag hij bij Brussels Beer Challenge de onderscheidingen voor Het Nest in ontvangst nemen.

Concurrent of niet, voor brouwerij Het Nest is Michaël Cordie de uitgelezen kandidaat voor een functie als commercieel directeur. Bart Cuypers, voorzitter van de raad van bestuur van de brouwerij, legt uit waarom. “Michaël werkte tien jaar lang voor Brouwerij Palm, deed ervaring in whisky op bij Alcobrands en lanceerde zijn eigen bier Taxandria. Hij heeft dus de juiste kennis, relevante ervaring en een goede drive.”

Cordie start in januari, maar nam zopas al de honneurs voor Het Nest waar in Gent, waar Brussels Beer Challenge de awards uitreikte die een uitgebreide internationale bierjury eerder in gaststad Turnhout had toegekend. Het Nest won er twee bronzen medailles, een voor de Hertenheer in de categorie pale & amber, een voor de Pokerface in de categorie dubbel wit. Sinds Brussels Beer Challenge in Turnhout resideerde, weten we dat er 96 verschillende biercategorieën zijn, maar het blijft voor elke brouwerij een hele eer om zo’n medaille in de wacht te slepen, want er wordt gekozen uit meer dan duizend binnen- en buitenlandse bieren.

Michaël Cordie kijkt alvast uit naar zijn nieuwe job, na vijf jaar als marketingdirecteur in Antwerpen te hebben gewerkt. “Terug naar de Kempen, waar ik geboren en getogen ben. En terug naar het bier, waarmee ik mijn eerste professionele ervaringen opdeed.”