natural self

Opnieuw internationale award voor Self

Natural Self, het merk van natuurlijke verzorgingsproducten van de Geelse Isabelle Ulenaers, heeft zopas een International Beauty Award 2019 ontvangen van het magazine Natural Health. Het bedrijf blaast intussen 3 kaarsjes uit en groeit als kool.

“We hebben met Self de voorbije 3 jaar inderdaad hele mooie stappen gemaakt met een jong en dynamisch team dat onze filosofie, service en kwaliteit hoog in het vaandel draagt. Onze omzet is het voorbije jaar maal 3 gegaan en de voorbije kwartaalcijfers blijven die groei bevestigen. In augustus en het najaar lanceren we nieuwe producten en aan sommige daarvan hebben we 4 jaar gewerkt om de formule op punt te krijgen”, zegt Isabelle Ulenaers.

Midden-Oosten
Eerder dit jaar stapten investeerders PMV en Jurgen Ingels in het bedrijf en dat zorgt voor extra mogelijkheden. “We onderzoeken permanent hoe we ons productgamma nog beter kunnen afstemmen op de noden en wensen van onze klanten, en hoe we onze verhalen in binnen- en buitenland verder kunnen uitrollen. Er is interesse van het Midden-Oosten. Ik kan er nog niet veel over vertellen, het is allemaal nog pril, maar als we de administratieve molen tijdig gedraaid krijgen, zou het wel eens kunnen dat we er vanaf het einde van het jaar met Self actief zijn. Ondertussen blijft ook de focus liggen op wat we hier aan het doen zijn.”

Isbelle Ulenaers werd begin dit jaar door Unizo en Markant verkozen tot beloftevolle onderneemster van het jaar. Verder ontving ze al verschillende awards en internationale onderscheidingen. “Natuurlijk zijn we blij met elke vorm van erkenning die we krijgen, maar de mooiste complimenten zijn die van onze klanten. Zij weten dat Self meer is dan 100 % natuurlijk smeren, want in onze producten zitten geen chemicaliën of parabenen. Mensen die geconfronteerd worden met huidproblemen of na een chemo, kiezen voor Self omdat we echt het verschil maken. We kiezen ook bewust voor natuurlijk afbreekbare verpakkingen, recycleerbaar en afkomstig uit Europa. We zijn inderdaad trots op ons Zero Plastic Inside Label.”