pexels-photo-572056 Koen Mertens

Pixeo breidt verder uit, ondanks corona

ARENDONK – Pixeo, dat onder meer websites bouwt en online marketing uitvoert, laat zich niet kisten door de coronacrisis. De onderneming heeft deze week 2 nieuwe medewerkers in dienst genomen. De business van Pixeo, digitale communicatie, is nu hard nodig, stelt het bedrijf. “Wanneer fysieke handel beperkt wordt, moeten we digitaal een tandje bijsteken.”

“De digitale trein raast voor sommige kmo’s erg vlug en het is niet altijd evident om te weten wat te doen of hoe te communiceren, zeker niet in het midden van een crisis”, zegt zaakvoerder Koen Mertens. “Daarom willen wij in deze lastige periode onze meerwaarde tonen door onze klanten extra bij te staan in hun communicatie en marketing. We bouwden bijvoorbeeld in enkele dagen tijd een Corona-nieuwsplatform voor Group Joos.

[caption id="attachment_59774" align="alignleft" width="300"] Koen Mertens[/caption]

Op die manier kan het bedrijf heel eenvoudig ad hoc zijn medewerkers inlichten over regels en maatregelen binnen het bedrijf. Snel op de bal kunnen spelen, is in deze tijd cruciaal voor ondernemingen.”

Pixeo kijkt ook al vooruit naar de periode na deze crisis. “Naarmate de veiligheidsmaatregelen afnemen, pakken mensen hun gewoontes weer op en dat is hét moment om er als bedrijf uit te springen”, stelt Mertens. “Wanneer het hoogtepunt van de crisis binnenkort achter ons ligt, zullen vele bedrijven anders gaan denken. En daar ligt een opening. Wij kunnen helpen om bedrijven opnieuw te lanceren. Dat moment is nu.”

De digitale vooruitgang legt Pixeo geen windeieren. Het team nam in volle coronacrisis niet twee nieuwe medewerkers aan. Dat team werkt door, voorlopig uiteraard van thuis uit.