smartphone restaurant Helena Lopes pexels-photo-693269 foto: Helena Lopes

Pixeo helpt horeca op weg met digitale menukaart

ARENDONK – Het Arendonkse bedrijf Pixeo bouwt een applicatie voor digitale menukaarten en bestellingen. Op die manier wil het horecazaken ondersteunen bij hun nakende heropstart. De bedoeling van de app is om te vermijden dat horecazaken hun fysieke menukaarten steeds opnieuw moeten ontsmetten. Pixeo is een team van digitale raadgevers uit Arendonk dat hoofdzakelijk websites bouwt en online marketing verzorgt.

Pixeo ziet digitaal uiteten gaan zo: je neemt je smartphone, je scant de QR-code van je tafel, leest op je scherm rustig de menukaart door en geeft je bestelling contactloos door via de app. Nadien betaal je digitaal de rekening. Op dit moment legt de Arendonkse onderneming de laatste hand aan een systeem dat dit mogelijk maakt.

“De inspiratie voor de digitale menukaart kwam van Katrien Janssens, zaakvoerster van brasserie De Post en Odette in Geel, met wie Pixeo al vele jaren samenwerkt”, vertelt zaakvoerder Koen Mertens.

[caption id="attachment_62942" align="alignleft" width="300"] Koen Mertens[/caption]

“Katrien is ruim op tijd begonnen aan haar voorbereidingen voor een veilige heropstart na de coronasluiting. De digitale menukaart kwam daarbij als eerste uitdaging naar boven.”

Pixeo is ervan overtuigd dat deze digitale manier van werken ideaal is om rekening te kunnen houden met afstand en ontsmetting, waarbij mogelijk fouten of onzorgvuldigheden kunnen gebeuren. De app biedt gemoedsrust voor het horecapersoneel en de klanten. “Met onze app worden bestellingen doorgestuurd naar een centraal punt aan de bar bijvoorbeeld, zodat de medewerkers aan de slag kunnen. Het aantal contactmomenten wordt hiermee sterk gereduceerd, want zonder fysieke menukaart en opname of betaling van de bestelling, hoeft het personeel alleen nog maar eten of drinken langs te brengen”, aldus Koen Mertens.