PROVINCIE ANTWERPEN – Het provinciebestuur lanceert een campagne om ondernemers een duwtje in de rug te geven die zijn getroffen door de extra coronamaatregelen. De nieuwe campagne #tuurlijkda wil vooral ondernemers in de horeca en de toeristische sector, én de winkeliers weer wat vooruit helpen.
De economische gezondheid van bedrijven mag niet uit het oog verloren worden, redeneert de deputatie van Provincie Antwerpen. Met de campagne #tuurlijkda moedigt ze mensen aan om te genieten waar het kan. Een pintje drinken op café, op restaurant gaan met 1,5 meter afstand of in een hotel op beide oren slapen? #tuurlijkda, het kan nog allemaal.
De sociale mediacampagne loopt 6 weken en is een samenwerking met UNIZO Provincie Antwerpen, NSZ, Horeca Vlaanderen, AHA (Antwerp Hotel Association), Comeos en Toerisme Provincie Antwerpen.
“De strenge coronamaatregelen in de provincie maakten het heel lastig voor de handelaars en voor de HORECA. Er was dringend nood aan een positieve campagne om de imagoschade op te halen. Met deze #tuurlijkda campagne proberen we ook mensen van buiten de provincie terug naar hier te halen om zich te ontspannen”, zegt gedeputeerde Luk Lemmens.
De Antwerpse deputatie overlegde ook met de Vlaamse Regering. Samen bespraken ze de economische impact voor de provincie Antwerpen. De deputatie is alvast tevreden dat de Vlaamse regering is ingegaan op de vraag om de steunmaatregelen te versterken en te verlengen tot eind 2020. Zo krijgen alle getroffen bedrijven meer ademruimte.