Nieuws Kempen Salar en Netropolix: schouder aan schouder in de Kempen

Salar en Netropolix: schouder aan schouder in de Kempen

Salar en Netropolix: schouder aan schouder in de Kempen

Amai, dat werkt hier altijd.’ Dat horen ze bij Salar wel vaker van (nieuwe) medewerkers wanneer het gaat over de IT infrastructuur op het bedrijf. De voorbije jaren heeft het sociaal secretariaat uit Kasterlee flink geïnvesteerd in een eigen datacenter en sterk uitgeruste werkplekken. Daarbij vormt Netropolix al jarenlang de vaste IT partner die vanop de achtergrond voor een vlotte werking zorgt. Een samenwerking die ook in coronatijden zijn vruchten afwerpt. Een interview met Chris Verleye, bestuurder van Salar.

Waar maakt Salar zich sterk in?

Salar.

Als sociaal secretariaat hebben we meer dan 35 jaar ervaring op de teller en kunnen we rekenen op een gemotiveerd team van 50 specialisten dat dagelijks klaar staat voor meer dan 2.000 ondernemingen uit diverse sectoren. Waar we werkelijk in voorlopen, is op technologisch vlak. We hebben een eigen datacenter en bieden een volledig digitale payroll aan onze klanten.

Konden jullie ook in coronatijden jullie slogan ‘expertise binnen handbereik’ waarmaken?

Ter verduidelijking: die slogan is geen marketingterm, maar een omschrijving die voortkwam uit een analyse van onze werking. We gaan daar op alle vlakken voor: van een forfaitair tarief over moderne softwaretools die voor iedereen beschikbaar zijn tot eerste-lijnexperts die onze klanten op een persoonlijke manier gemoedsrust bezorgen. En ook in corona zijn we daar in geslaagd.

Hoe is dat gelukt?

Mede dankzij Netropolix konden we zeer snel schakelen. Onmiddellijk hebben we iets meer dan 20 laptops besteld en voorbereid voor thuiswerk. Binnen de 24 uur konden we het werk van thuis uit verder zetten. We weten dat we met Netropolix aan onze zijde kort op de bal kunnen spelen en het feit dat ze rechtstreeks leveren en over een eigen aan- en verkoopploeg beschikken zorgt voor extra zekerheid.

Heeft die snelle schakeling voor positieve evoluties gezorgd?

We zijn kunnen blijven werken, inclusief enkele zaterdagen in maart en hebben heel wat acties kunnen ondernemen die onze klanten ten goede kwamen. Het gevolg is dat we nog nooit zoveel instroom van nieuw cliënteel hebben gehad. Technologisch waren we daar bovendien meer dan klaar voor, dankzij voortdurende investeringen in eigen programma’s en een sterk datacenter.

Jullie zijn zelfs volledig overgeschakeld naar het digitale?

Eén van de beslissingen tijdens de coronacrisis was om elke klant verplicht digitaal te laten gaan. We hebben verder gewerkt aan database-optimalisatie en konden steeds continuïteit bieden. Om klanten beter te servicen, is het immers belangrijk dat alles vlot gaat.

Lees het volledige interview via deze link.

Reageer op dit bericht

Onderneming

Gerelateerde berichten

Kempen

COLUMN: Alles tech!

Elke vrijdag geeft redacteur Dorien haar zinnige, onzinnige of eigenzinnige kijk op de voorbije week. Wat deze week begon met… Lees meer

Onderneming

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.

Poppel, Turnhout
Poppel

Opening Fintro Turnhout aan ring

Kempen Advies Verzekeringsmakelaars en het Fintrokantoor, die als geheel geleid worden door Luc Walschots, hebben een nieuw kantoor geopend in… Lees meer