Press conference in Shanghai 3

Soudal breekt door op de Chinese markt met marktleider Nippon Paint

TURNHOUT – Soudal kondigt een nieuwe strategische samenwerking op lange termijn aan in Azië. Samen met Nippon Paint, een toonaangevende producent van bouwmaterialen in China, zal Soudal mastieken, lijmen en schuimen van hoge kwaliteit lanceren op de Chinese markt.

Nippon Paint is marktleider in China op het gebied van binnenhuisafwerking. Met een geschatte omzet van 7 miljard dollar in 2019 is het bedrijf de belangrijkste verfproducent in Azië. De samenwerkingen met Soudal is gestoeld op gemeenschappelijke ambities op het vlak van kwaliteit, betrouwbaarheid en de bereidheid te investeren in groei.

Groeiende markt

De Chinese markt ontwikkelt zich snel en is een van de belangrijkste economieën ter wereld. De uitgaven van de middenklasse voor kwaliteitshuizen en inrichting groeien zelfs nog sneller. Het gamma van Soudal beantwoordt goed aan deze vraag en wordt vanaf nu door Nippon Paint aangeboden op de Chinese markt via een uitgebreid distributienetwerk. Tegelijkertijd heeft het bedrijf een netwerk van opleidingscentra van waaruit de kwaliteitsoplossingen van Soudal worden geïntroduceerd aan professionals uit heel China.

Gezamenlijke doelen

“We zijn trots op deze samenwerking met Nippon Paint op de Chinese markt en hebben het gevoel dat de samenwerking is gestoeld op wederzijds respect en gemeenschappelijke doelen en waarden”, zegt Dirk Coorevits, Managing Director van Soudal. “Wij zullen Nippon ondersteunen met onze kwaliteitsoplossingen en we gaan samen de toekomst van het Soudal-merk in China uitbouwen.”

Mr. Zhong, President van Nippon Paint China: ““In november 2019 zijn we een strategische samenwerking met Soudal beginnen onderhandelen. We stelden hun vertrouwen daarbij zeer op prijs en zullen allebei onze sterktes kunnen uitspelen. Samen gaan we het Soudal-merk op de Chinese retailmarkt ontwikkelen en de totale mastiekenmarkt doen groeien, zodat we betere producten en diensten kunnen aanbieden aan de Chinese consument.”