Soudal ziet bekendheid toenemen na 1 jaar wielersponsoring

soudal

Na 1 jaar hoofdsponsor – samen met Lotto – van de gelijknamige wielerploeg zag Soudal de visibiliteit van zijn merknaam een hoge vlucht nemen. De Turnhoutse onderneming wil nu werk maken van het vertalen van die bekendheid naar haar producten.

Luc Thys, directeur marketing en R&D: “Met veertig overwinningen was dit natuurlijk een topjaar, we konden ons geen betere start wensen als hoofdsponsor. Tijdens dit eerste seizoen als hoofdsponsor hebben we de ploeg mee eigen gemaakt, dat was een eerste belangrijke stap voor ons. De visibiliteit van Soudal heeft een hoge vlucht genomen, zeker in België. De buitenlandse media focussen vaak op nationale renners en ploegen. Daar moeten we het grotendeels hebben van sportieve successen. Dan heb ik het niet louter over overwinningen, maar bijvoorbeeld ook over de uitzonderlijke prestatie van Adam Hansen die dertien grote rondes op rij heeft uitgereden en daarmee het wereldrecord heeft gebroken. Ook dat telt, Australië is bovendien een heel belangrijke regio voor ons en die prestatie willen we daar zeker extra in de verf zetten.”

Invulling
“De naam Soudal heeft veel weerklank gekregen in de wielerwereld, maar we zijn ons bewust dat nog niet iedereen weet waar Soudal voor staat. Daar werken we volop aan, dat is prioritair. We hebben een goede start genomen met de visibiliteit die merkbaar is verhoogd, maar nu moeten we nog meer werk maken van de invulling daarvan. In de toekomst willen we nog meer de klemtoon leggen op onze producten. Dit jaar hebben we de Soudal Cycling Range ontwikkeld in nauwe samenwerking met de mecaniciens van de ploeg. In het verleden maakten wij al smeermiddelen, dus dit was zeker geen onlogische zet. Let wel, dit is een zijstap en wordt zeker niet onze core business.”

Luc Thys is één van de sprekers op Made in Kempen Live op donderdag 19 november in Turnhout. Schrijf je dringend in wanneer je dat nog niet deed, want het event is zo goed als uitverkocht.