Starter van de week: MBeat’it

MOL - Michele Bertels richtte eerder deze maand de firma MBeat'it op. Het bedrijf focust op interne 'employer branding'. Dat vraagt om een woordje uitleg.

Zaakvoerder Michele Bertels en Kristien Peremans, die instaat voor de back-office, hebben een jarenlange ervaring in HR opgebouwd. Dat is de basis voor MBeat’it.

MBeat’it speelt in op de ‘war for talent’. “We focussen op interne employer branding”, legt Michele Bertels uit. “Vaak ligt de focus op het extern werkgeversimago via rebranding van de site, videovacatures of social media campagnes. Wij willen het interne imago van de firma vergroten.”

Niet oubollig of saai

Daarvoor werkt MBeat’it HR-tools uit voor elke stap die een medewerker binnen een onderneming zet, vanaf het sollicitatiegesprek tot hij of zij de firma weer verlaat. “We gooien oubollige en saaie ingrediënten overboord en werken allerlei beloningssystemen, een waarderings- of erkenningsplan of gestroomlijnde sollicitatieprocedures uit.”

Diverse formules

Dat doet MBeat’it zowel voor de starter als voor de gevestigde onderneming. Het heeft daarvoor zowel een toolbox- als een op-maat-formule. “Daarnaast bieden we ideeën voor alle mogelijke geschenkmomenten die er zijn binnen de onderneming. Niet nog maar eens dat zakje chocolade dat klaarstaat op je bureau, maar wel geschenken met een persoonlijke en verrassende touch.”

Meer werkplezier

De no-nonsense aanpak van MBeat’it zou het verschil moeten maken”, belooft Michele Bertels. “Bedrijven creëren productievere medewerkers, omdat het werkplezier stijgt. Medewerkers worden ambassadeurs en ze creëren een sterker zakelijk merk.”