Syndesk en Keypoint

Syndesk en Keypoint slaan de handen in elkaar

GEEL/ZANDVOORDE – Twee software-merken die zijn gespecialiseerd in computerprogramma’s voor het beheer van vastgoed, koppelen zich aan elkaar. Dat moet het voor syndici makkelijker maken om schadegevallen af te handelen. Het West-Vlaamse Keypoint werkt daarvoor samen met Syndesk, een onderdeel van het Geelse IT-bedrijf Netropolix.

Keypoint en Syndesk hebben een koppeling gebouwd tussen hun platformen. Die koppeling maakt het voor een syndicus mogelijk om vlotter informatie op te halen die nodig is om op het platform ‘Connect’ een schadedossier af te handelen. Het gaat dan om informatie uit het beheerpakket van Syndesk, zoals bijvoorbeeld mede-eigenaars of VME: Vereniging van Mede-Eigenaars. Op die manier verloopt de schadeaangifte voor de syndicus bijna helemaal automatisch. Omgekeerd zullen de statusupdates met betrekking tot de schadedossiers steeds terugvloeien naar Syndesk, waar de syndicus het dossier makkelijk kan opvolgen.

Syndesk is onderdeel van het Geelse IT-bedrijf Netropolix dat zich focust op cloudservices, infrastructuur en software. Keypoint is de digitale assistent voor alle partijen die een beslissingsbevoegdheid hebben over herstellingen en onderhoud aan gebouwen, het beheer van deze dossiers en de communicatie er omheen. Via een digitaal samenwerkingsplatform worden alle betrokken partijen gekoppeld en wordt dossierbeheer sterk geautomatiseerd. Daarnaast beheert de onderneming haar eigen herstelnetwerk over heel België die alle types van opdrachten kan herstellen, zowel binnen als buiten de verzekeringen.