paint pexels-photo-1669754

Texture Painting gaat structureel samenwerken met De Waal Schilderwerken

TURNHOUT/KAPELLEN – Schildersbedrijven Texture Painting (Turnhout) en de Waal Schilderwerken (Kapellen) slaan de handen in elkaar. Beiden zullen voortaan samen hun diensten aanbieden, want de specialisaties van de bedrijven vullen elkaar goed aan. Om de samenwerking in de verf (!) te zetten, is er ook een nieuw alliantie-logo.

Texture Painting en de Waal willen elkaar versterken. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in schilderwerken, maar ieder op zijn eigen manier: Texture Painting is expert op vlak van decoratieve schildertechnieken en de Waal is sterk in residentiële schilderwerken.

“We kwamen elkaar nu al vaak tegen op dezelfde werven”, vertelt Ronny Wuyts, zaakvoerder van Texture Painting. “Zo hebben we elkaar beter leren kennen en hebben we gezien dat onze bedrijven mekaar mooi aanvullen. Voortaan kunnen we klanten beter bedienen met nog meer schildertechnieken, waardoor we eigenlijk op zowat alle vragen kunnen inspelen. Daarmee kunnen we steeds grotere projecten aannemen en nog betere kwaliteit afleveren, aangezien we elk expert zijn in ons eigen domein.”

Zo ziet ook Bert de Waal, zaakvoerder van de Waal, de samenwerking. Beide bedrijven doen schilderwerken, maar zijn niet mekaars concurrent. “We zijn inderdaad actief in dezelfde branche, maar betreden duidelijk een ander marktsegment. De Waal richt zich meer op het residentieel binnen- en buitenschilderwerk, terwijl Texture Painting zich focust op het decoratieve, door bijvoorbeeld texturen te creëren of oppervlaktes te bekleden. In veel van onze grotere projecten merken we dat de klant nood heeft aan beide, en dan is het heel geruststellend te weten dat hetgeen we zelf niet uitvoeren, door zeer deskundige handen wordt ingevuld. Daarin ligtde kracht van onze samenwerking: de klant en de eindafwerking staat centraal.”

De samenwerking tussen Texture Painting en de Waal is ook visueel waar te nemen in een nieuw  ‘alliantie-logo’. Dat zal te zien zijn op onder meer de T-shirts en de wagens van de bedrijven. “Zo stralen we ook meer vertrouwen uit naar klanten”, meent Ronny Wuyts. “Omdat we duidelijk twee gespecialiseerde bedrijven zijn, met elk ons eigen doorgedreven expertisegebied.”