The Spreadmaker

The Spreadmaker investeert in nieuwe productievestiging

HULSHOUT - The Spreadmaker, voorheen Prima Food, heeft een nieuwe productiesite van 5.000 m² in gebruik genomen. “Ons vorige pand was te beperkt geworden voor de groei die we afgelopen jaren gerealiseerd hebben. Ons productievolume is daarbij verzesvoudigd dankzij nieuwe partnerships in binnen- en buitenland, in retail, groothandel, industrie en food service,” verklaart algemeen directeur Peter Aerts.

Sinds de opstart onder Prima Food in 2013 is The Spreadmaker met een productie tot 35 ton filet américain per week uitgegroeid tot een leidinggevende speler in smeerbaar en hartig broodbeleg. De in-house R&D afdeling ontwikkelt en beschikt over een brede waaier aan recepturen. Die worden verkocht als private label of eigen merk bij een vast klantenbestand, dat zich maar blijft uitbreiden. “Die uitbreiding was een absolute noodzaak om ons toenemend aantal klanten snel en flexibel te blijven bevoorraden. Maar ze biedt ook meer mogelijkheden om in samenwerking met onze klanten eigen en nieuwe recepturen te kunnen ontwikkelen", aldus Peter Aerts.

Naamswijziging

Tegelijkertijd werd een naamswijziging doorgevoerd. "De nieuwe bedrijfsnaam sluit beter aan bij de groeiende ambitie en activiteiten van de private label fabrikant. In de toekomst willen we ons blijven focussen op de ontwikkeling en verkoop van filet américain en preparé, met aanvulling van innovatieve verse spreads afgestemd op de nieuwe voedingstrends, zoals bijvoorbeeld groentespreads."

Deze maand behaalde The Spreadmaker naast haar definitieve erkenning ook het IFS Food certificaat op hoger niveau. “Een belangrijk en betrouwbaar signaal naar al onze tevreden klanten en toekomstige partners”, besluit Peter Aerts.