TowerEye, gespecialiseerd in veiligheid en beveiliging via mobile wifi en cameratoepassingen, richt zich voortaan ook meer op evenementen. Zo wil de dochteronderneming van de data- en securitygroep DNCS haar troeven voor de toekomst vergroten. “We vertrekken van een basisplatform om vervolgens de wensen van de klant te vervullen”, zegt DNCS-zaakvoerder Gust Dierckx. “Die wensen kunnen heel uiteenlopend zijn, van gestructureerde netwerken en twitterwalls tot securitytoepassingen.”
TowerEye heeft ondertussen al verschillende bekende festivals als klant. Zo voorzag de onderneming de securitydiensten op Groezrock en Graspop van livebeelden van hoge kwaliteit. De onderneming zorgde ook voor de draadloze internetverbindingen op de festivals. “Vooral de organisatoren van Tomorrowland zijn echte vernieuwers en doen vaak een beroep op ons aanbod van mobiele wifi en camerabeveiliging. In totaal werden er op het dancefestival wel zeventig wifipunten en dertig dome camera’s geplaatst en dat op een terrein van 75 hectare. Dat is enorm. Ook de organisatoren van het festival TomorrowWorld, dat plaatsvindt in Atlanta, hebben ons al gecontacteerd. Zij doen in september beroep op onze diensten.”
Daarnaast kent TowerEye verschillende andere segmenten. Zo doet het ondermeer aan werfbewaking – op de werf van CAC Mercedes in Turnhout – en voorziet het tweedeklasser Hoogstraten en verschillende wielerwedstrijden van wifi- en cameraoplossingen.
TowerEye en DNCS haalden in 2012 een omzet van drie miljoen euro. Moederbedrijf DNCS werd in datzelfde jaar ‘UNIZO KMO Laureaat’. De onderneming werd genomineerd, omdat ze een vaste waarde is in haar sector en er steeds in slaagt om in moeilijke tijden omzetgroei te creëren.