Turnhoutenaar bouwt boekingsplatform voor foodtrucks

foodtruck bestellen

Binnenkort een (bedrijfs)feest? De kans is groot dat je een foodtruck bestelt. Foodtrucks zijn de hype van het moment en schieten als paddenstoelen uit de grond. Dat maakt dat je door de bomen niet langer het bos ziet. Kenny Visterin van Kdesign uit Turnhout biedt de oplossing met het online platform ‘Foodtruck bestellen’. Dat bestaat nog maar 2 maanden en 75 foodtruck-eigenaars uit België en Nederland hebben zich al aangemeld.

“In hoofdberoep ben ik marketing manager in een app-bedrijf en in bijberoep maak ik websites”, vertelt de initiatiefnemer. “Ik heb ook al een aantal projecten gedaan en dat bracht mij op het idee om dit platform te creëren. Er komen in snel tempo foodtrucks bij. Maar heb je er een nodig, dan bestaat er geen manier om die te vergelijken.”

Daarnaast wil Visterin de foodtruck-ondernemer een helpende hand bieden. “Vaak starten mensen met een foodtruck zodat de huur- en personeelskosten van een traditioneel restaurant wegvallen. Meestal beginnen ze dan nog in bijberoep. Die willen niet veel geld investeren in een website en marketing. Op het platform kunnen ze hun eigen profiel aanmaken en via een invulformulier kan de potentiële klant meer informatie en een offerte vragen.”

20-tal offerteaanvragen per dag
In augustus jl. ging het platform online – “een eerste versie is op een halve avond ineen gestoken” – en na een week hadden zich al 8 foodtrucks aangemeld zonder publiciteit te maken. Via een actieve werving is dat aantal op dit moment uitgegroeid tot een 75-tal. “Dagelijks komt er een 20-tal offerteaanvragen van klanten binnen”, aldus de initiatiefnemer.

Voorlopig is het gebruik van de site gratis voor zowel de foodtruck-eigenaar als de klant. “De strategie bestaat erin om de trend te zijn wanneer iemand een foodtruck wil bestellen. Dit moet de booking.com van de foodtrucks worden. In een volgende fase zal de mogelijkheid bestaan voor de foodtruck-ondernemer om een betalend premium account aan te vragen. In geen geval is het de bedoeling om fors winst te halen via de site”, benadrukt Kenny Visterin. "Het platform moet er in de eerste plaats zijn voor de foodtruck-eigenaars."