Ostars Stief Van Oprooy (deVille Fashion), Yves Sylverans (café De Kazerne) en Dirk Wittebrood (eethuis PiqueNique) winnen de eerste OSTar’s. — © Dien Haemhouts

Turnhoutse ondernemers reiken voor het eerst OSTar’s uit

Tot voor enkele jaren waren er de Pluimen van Unizo, maar vanaf dit jaar neemt Ondernemend Stadshart Turnhout (OST) het op zich om trofeeën uit te reiken. Een initiatief dat de Turnhoutse middenstanders wel weten te smaken.

Cartamundi gaf de nieuwe trofee, waarvan de naam niet toevallig lijkt op die andere trofee uit de filmwereld, maar ook de letters van OST bevat, vorm. Uiteraard verwijst die vorm naar speelkaarten.

Er waren drie OSTar’s te verdelen, een voor een vestigde waarde, een tweede voor een beloftevolle nieuwkomer en de laatste voor de ondernemer die het meest inspirerend is in (sociale) media. Een poll bij meer dan driehonderd handelaars leidde tot een lijst van negen genomineerden, drie per categorie. “Door de handelaars in het centrum te betrekken bij de nominatie, zijn deze trofeeën een weerspiegeling van lokale waardering”, zegt OST-voorzitter Sébastien Hendrickx.

En de winnaars zijn… (tromgeroffel)… PiqueNique in de categorie Innoverende Sociale Media, Café De Kazerne als Beloftevolle Nieuwkomer en deVille Fashion als Gevestigde Waarde. Ruim honderd collega-ondernemers waren bij de uitreiking aanwezig en ze waren het er unaniem over eens: het zijn verdiende winnaars.