QR woven unique labels-EE Labels

Twintag slaat de handen in elkaar met EE Labels

HERENTALS – Twintag en EE Labels kondigen de ondertekening van een baanbrekend commercieel samenwerkingsakkoord aan. EE Labels levert zijn gespecialiseerde geweven QR-code labels en het Herentalse technologiebedrijf Twintag voorziet deze labels van de gewenste digitale ervaring. Tricorp Workwear, een toonaangevend merk in de markt voor werkkleding, treedt op als pioniersklant in deze samenwerking.

Met de introductie van Europees verstrengde regelgeving rond DPP en UPV zullen bedrijven verplicht worden om hun klanten uitgebreide en gedetailleerde informatie te bieden over de herkomst, samenstelling, onderhoud en levenscyclus van hun producten. De slimme QR-code labels van EE Labels stellen consumenten in staat om snel en eenvoudig toegang te krijgen tot deze en andere informatie door simpelweg de QR-code met hun smartphone te scannen. Ook de interactie met de producent, bijvoorbeeld voor garantie of retour, wordt zo sterk gestroomlijnd. Twintag faciliteert de achterliggende digitale ervaringen, waardoor merken hun klanten een verbeterde en meer geïntegreerde beleving kunnen bieden.

“Met het oog op transparantie en duurzaamheid is het voor bedrijven belangrijker dan ooit om hun klanten inzicht te geven in de volledige levenscyclus van hun producten”, weet Marc Evers, CEO van EE Labels. “Onze geweven QR-code labels spelen een cruciale rol in het realiseren van deze doelstelling en we zijn verheugd om samen te werken met Twintag en Tricorp Workwear om deze innovatie op de markt te brengen.”

Alexander Carpentier, CEO van Twintag, benadrukt het belang van de samenwerking voor de ondersteuning van UPV. “Deze samenwerking stelt ons in staat om merken te helpen bij het voldoen aan de eisen van de UPV door hen in staat te stellen om hun producten op een transparante en traceerbare manier te beheren. Onze technologie, in combinatie met de geweven QR-code labels van EE Labels, zorgt voor een naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring voor zowel merken als consumenten.”