UMANI

Umani Projects wil de groep boosten van 10 naar 20 miljoen euro

Umani Projects breekt uit en wil haar jaaromzet snel zien verdubbelen! Met een ambitieus groeiplan en de doorgroei in andere sectoren wil de Olense onderneming op korte termijn haar jaaromzet verhogen van 10 naar 20 miljoen.

Umani Projects is een jonge speler van 3 jaar oud die, onder de toenmalige merknaam Runtime Projects, net voor de pandemie gestart is. Met Olen als uitvalsbasis lag de eerste focus op de zorgsector en in een recordtempo groeide het merk uit tot een topspeler in de zorg met een jaaromzet van 10 miljoen euro.

Door de overname van de Umani Group afgelopen zomer drong een naamsverandering zich op maar er is ook beslist om het aanbod van Umani Projects uit te breiden naar andere sectoren waarin de vraag naar projectmedewerkers zienderogen groeit: HR - Office - Technics – Finance.

Het model van project sourcing is geen onbekende in het HR gebeuren. “Enerzijds laat het systeem toe om op flexibele wijze geschikte competenties en capaciteit in te zetten en dat op project- en/of tijdelijke basis”, verklaart Joël Stockmans, CEO Umani Group. “Van de andere kant is zowel de aantrekkings- als de bindingskracht van een projectmedewerker veel sterker dan bijvoorbeeld bij uitzendkrachten die vaak werken van week tot week. Hierdoor bouw je een sterke band op met de projectmedewerker en vorm je met z’n allen een straffe community die onmiddellijk inzetbaar is voor onze klanten.”

Bovendien is er een groeiende interesse van kandidaten om op projectbasis te werken, hetzij in dienstverband, hetzij op freelance basis. “Om een idee te geven: momenteel tellen we bij Umani Projects een community van ongeveer 1.000 projectmedewerkers, hetzij op onze payroll, hetzij als freelancer”, aldus Nikki Adriaensen, sales & operations manager. “Zeker wat dat laatste betreft zien we een sterke toename van freelancers die zich wensen aan te sluiten bij ons.”