Verhoeven investeert ieder jaar in nieuwe touringcars

verhoeven

Met 88 medewerkers en 30 freelance reisleiders is Verhoeven uit Rijkevorsel een grote onderneming en een vaste waarde in de Kempense reissector. Toch loert de concurrentie van het online boeken achter de hoek. “Heel de reissector is door het internet sterk geëvolueerd”, stellen zaakvoerders Rudy en Johan Verhoeven vast. “De consument wordt dagdagelijks met reisaanbiedingen en promoties overdonderd. Je kan de dag van vandaag zowat alle soort reizen naar elke hoek van de wereld doen.” Toch blijft de meerderheid van de klanten ervoor kiezen om zich goed te laten adviseren en informeren door het reisbureau. “Het is voor hen een zekere garantie om hun kostbaarste dagen van het jaar goed en vlekkeloos te laten verlopen.”

Dus zoeken de reisbureaus naar een divers aanbod om zich te onderscheiden van de grote touroperators. “Met een georganiseerde autocarvakantie krijg je héél veel extra’s, die bij een andere vorm van reizen dikwijls niet te vinden is”, vertellen de broers Verhoeven. “Je hebt bijvoorbeeld opstapplaatsen in de buurt, je reist in luxe touringcars met alles erop en eraan, extra beenruimte voor langere reizen, Nederlandstalige eigen reisleider/sters, je wordt voor de deur van het hotel afgezet, enzovoort.”

Je reist dan wel gezamenlijk. De kosten bij de busreizen lopen eveneens hoog op, net zoals in de transportsector. “De prijsstijgingen van de diesel valt niet altijd te recupereren en dat maakt alles fors duurder”, klinkt het bij Verhoeven.

De reissector is er niet enkel voor het amusement. Er moet blijvend geïnvesteerd worden en naar vernieuwingen gezocht. “Jaarlijks wordt er ruim geïnvesteerd in nieuwe touringcars die voorzien zijn van alle nodige comfort en veiligheidssystemen. “De laatste jaren hebben we ons ook meer toegelegd op thema-reizen of reizen voor mensen die dezelfde passie delen. Maar er zijn ook autocars met liftvoorziening voor mindervaliden.”

Bij Verhoeven vermoeden ze dat de kwaliteit voor de klant nog steeds primeert boven de kostprijs: “We bieden reizen aan in alle prijscategorieën, zowel in drie als in vier sterren hotels. Het is eigenaardig, maar onze duurste reizen, de rondreizen, zijn eerst volgeboekt.”