Verkoop Mylène stijgt altijd in crisisperiodes

De cosmeticaproducent Mylène uit Heist-op-den-Berg doet het uitstekend. "Ons verkoopsysteem met homeparties garandeert ons traditioneel omzetstijgingen tijdens periodes van crisis", zegt gedelegeerd bestuurder Philippe Seutin . "Onze consulentes zetten zich tijdens een crisis altijd extra in om een centje bij te verdienen. Kwestie van hun inkomen minstens op niveau te houden."

Mylène is een naam als een klok. Het Kempense bedrijf is al sinds 1965 actief op de markt. Leon Seutin en Rosa Mortelmans zetten naar Amerikaans voorbeeld het verkoopsysteem met de homeparties op. Die lopen nog altijd uitstekend. Het bedrijf beschikt daartoe over een netwerk van liefst 4.000 consulentes. Die verkopen tijdens gezellige huissessies gelaatscrèmes, balsems, gels en andere cosmeticaproducten. Ze worden door Mylène aangemaakt in de eigen productievestiging van Heist-op-den-Berg.

Met een omzet van nu al 26 miljoen euro zit er absoluut nog geen sleet op het systeem, zegt Philippe Seutin. "Het bewijs: we mochten verleden jaar zelfs 900 nieuwe consulentes inschrijven. We mogen dus hopen dat ons omzetcijfer dit jaar verder zal stijgen."
Mylène stelt zo'n 110 mensen tewerk. Voor de productiefabriek in Heist worden nog altijd bijkomende arbeiders en logistiek personeel aangeworven.