VKW Kempen: Programma’s moeten bedrijven doen nadenken over de toekomst

[caption id="attachment_7449" align="alignleft" width="300"]Foto: Bert De Deken Foto: Bert De Deken[/caption]

Regio-directeur Hans Diels van VKW Kempen wil bedrijven inspireren om ook in de toekomst succesvol zijn. Hij stelde aan Made in Kempen de programma’s voor die dit werkjaar op til staan. „We gaan telkens op bezoek bij een bedrijf in de Kempen. Een expert schetst het inhoudelijk kader en daarna is er een pratijkgetuigenis uit het bedrijfsleven. Op die manier willen we bedrijven inspireren rond toekomstige trends en evoluties.”

VKW Kempen werkte drie programma’s uit. Een rond vrouwelijk ondernemerschap. „Een programma voor ondernemende vrouwen en geïnteresseerde mannen”, lacht Hans Diels. „Tijdens deze samenkomsten komt een inspirerende dame vertellen over haar carrière of bedrijf, over de manier waarop zij de zaken aanpakt. Zo zijn we te gast bij Anja Van Mensel, CEO van Studio 100 en delen ook Françoise Chombar (CEO Melexis), Carla Van Dyck (Enjoy Vitality) en Marianne Thyssen hun inzichten met ons.”

Ook voor het jongere management in het bedrijfsleven werd een programma uitgewerkt, eerder met een praktische insteek rond talentontwikkeling.

Het algemene programma staat in het teken van toekomstgericht ondernemen. Zo staan topics als communicatie met stakeholders, burn-out en stressmanagement, efficiëntere logistiek, diversiteit en verkleuring op de werkvloer, hoe omgaan met grondstoffenschaarste op het programma. Deze cyclus wordt afgesloten met een slotdebat rond de rol van de overheid om om te gaan met megatrends.

En natuurlijk zijn er de traditionele activiteiten, zoals in december de Outlook 2015 waarbij verwachtingen, trends en evoluties voor volgend jaar geschetst worden, de nocturne en de tapas op einde van het werkjaar.

Alle details vindt u op de website.