kooktijd

Zo run je succesvol een detailhandel in kookmateriaal

kooktijd

6 jaar geleden begon Caroline Verdick in het centrum van Turnhout met Kooktijd, een detailhandel in kookmateriaal. Kwaliteitsmerken, een doorgedreven klantenservice en sinds kort ook een verregaande informatisering zijn de sleutels tot haar succes.

Kooktijd is een winkel van amper 100 vierkante meter met uiteenlopend kookmateriaal, een demonstratiekeuken en op de eerste verdieping een ruimte voor het geven van workshops. Hoewel de oppervlakte beperkt is, bestaat het assortiment uit meer dan 10.000 artikels. “Mijn vorige programma hield de voorraad niet correct bij waardoor we geregeld moesten gaan natellen”, vertelt Caroline Verdick. “Daarom hebben we nu gekozen voor het kassa- en inventarissysteem Odoo via VanRoey.be. Daar wil ik straks graag ook een webshop aan koppelen en onze digitale nieuwsbrief.”

Service boven alles
In de vrijgekomen tijd kan de onderneemster nog meer doen waarmee ze het verschil wil maken en dat is service bieden. “Ik ga gratis leveren in de buurt, meestal met mijn Kooktijd-bakfiets. Wanneer ik toestellen lever, installeer ik die en geef ik er uitleg bij. Zelfbouwpakketten monteer ik ook bij de klanten. Wie een vraag heeft, mag me altijd contacteren via Facebook of mail en dan krijg je snel een antwoord. In de winkel vinden ook veel demonstraties plaats. Als er tijd is, begin ik gewoon koekjes te bakken. In een kookwinkel moet het geuren naar eten.”

Kooktijd en VanRoey.be brengen hun verhaal op het businessevent van het Carl Van de Velde Training Instituut en Unizo op woensdag 16 november op Campus Blairon in Turnhout.