Kingfisher_Afbeelding

4 communicatietips om je employer branding te boosten

Denk je bij ‘employer branding’ aan teambuildings en behind-the-scenes foto’s van lachende medewerkers? Je bent niet de enige. Toch houdt jouw employer brand (of vrij vertaald ‘jouw werkgeversmerk’) veel meer in dan dat. Kingfisher marketing deelt vier unieke communicatietips om je te boosten!

First things first: ‘employer branding’ is een strategie die een merk of bedrijf gebruikt om een goed imago op te bouwen en zo nieuw talent aan te trekken. Hoe ga je daarmee aan de slag? Denk eens outside-the-box met deze vier tips:

1. Interne communicatie: vier successen van je werknemers

Een sterk employer brand begint bij je huidige medewerkers. Stuur regelmatig een interne e-mail uit waarin je het team op de hoogte houdt van het reilen en zeilen in het bedrijf. Zo verhoog je het betrokkenheidsgevoel.

Daarnaast is het belangrijk om te tonen dat je hen apprecieert en samen successen viert. Kies bijvoorbeeld een ‘medewerker van de maand’ die in die periode iets speciaal heeft verwezenlijkt voor het team. Zo moedig je ook andere medewerkers aan om zich extra in te zetten.

2. Website: toon je authentieke zelf

Je  . Het is dan ook een krachtige tool voor employer branding. De tip van Kingfisher marketing? Vergeet stockbeelden en kies voor afbeeldingen van je huidige medewerkers op je website. Zo straal je authenticiteit en persoonlijkheid uit.

3. Social media: medewerkers in de spotlight

Je producten en diensten promoten op social media is uiteraard een must. Maar ook via deze kanalen kan je je employer branding boosten. Deel behind-the-scenes foto’s van wat er zich afspeelt binnen jouw organisatie. Maak korte video’s waarin medewerkers hun jobinhoud uitleggen en de voordelen van werken in jouw bedrijf aanhalen. Verzamel quotes en deel ze online, … Hoe persoonlijker, hoe beter.

Denk ook verder dan de klassiekers en zet   of in voor je werkgeversmerk. Maak een board waar je behind-the-scenes beelden deelt of laat je medewerkers leuke TikToks creëren.

4. Offline: aanwezigheid op jobbeurzen

Verlies tot slot je offline communicatie niet uit het oog. Je employer branding kan je ook offline boosten, door aanwezig te zijn op jobbeurzen bijvoorbeeld. Investeer in een aantrekkelijk ontwerp van je beursstand en spreek voorbijgangers en kandidaten direct aan. Schakel je huidige medewerkers in en laat hen live uitleggen waarom jouw bedrijf zo’n leuke plaats is om te werken.

Ondersteuning nodig bij jouw employer branding? Kingfisher marketing vliegt je te hulp.

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.