Succesvolle babywinkel komt naar Hasselt
The Baby's Corner, een winkel in alle mogelijke benodigdheden voor baby's, opent in oktober de deuren in het centrum van… Lees meer
Winkeliers die zich beperken tot de traditionele manier van verkopen, en niet op de trein van technologische innovaties springen, zullen op termijn zichzelf buitenspel zetten. Nochtans zijn er tientallen technische snufjes die voor een heel nieuwe winkelbeleving kunnen zorgen, en zo ook de moderne consument kunnen overtuigen. Dat bleek dinsdag tijdens een presentatie van Unizo en RetailDetail, die in 6 moderne zeecontainers op het Kolonel Dusartplein in Hasselt, zo’n 65 technologische toepassingen hebben klaargezet om Limburgse winkeliers innovatie en onderscheidend vermogen bij te brengen.
“De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer op beleving,” weten Unizo Limburg en RetailDetail. “Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderde wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot.” Om handelaars met enkele praktijkvoorbeelden te tonen hoe ze dit kunnen aanpakken, doet The Future of Shopping Roadshow momenteel Hasselt aan. Het is een rondreizende karavaan van 6 zeecontainers, waarin handelaars kunnen ontdekken hoe ze met hun tijd mee kunnen gaan op vlak van verkoop, marketing, koppeling met sociale media, virtuele realiteit, enzovoort.
Zo is er in de tentoonstelling te zien hoe aankopen kunnen gedaan worden door een QR-code in de etalage, te scannen met de smartphone. Er staat ook een brievenbus met cijfercode, die toelaat dat bakkers er ’s morgens hun croissants kunnen afleveren of andere pakjesdiensten er in alle veiligheid hun internetgoedereen kunnen droppen. In de expo is te zien hoe via allerlei camera’s en projecties interactieve reclame kan gemaakt worden, of hoe met behulp van virtual reality, de vastgoedmakelaars of keukenproducenten hun projecten levensecht kunnen presenteren.
“Een ondernemer die op een intelligente wijze omgaat met nieuwe technologieën en ideeën, kan sprongen voorwaarts maken,” zegt Bart Lodewyckx van Unizo Limburg. De belangstelling is alvast groot, want alle rondleidingen die de komende 3 dagen voor handelaars zijn bestemd, werden al helemaal volgeboekt.
The Baby's Corner, een winkel in alle mogelijke benodigdheden voor baby's, opent in oktober de deuren in het centrum van… Lees meer
Na de overname van Bybo-Lino in Kermt vorig jaar breiden Evelien Van Dingenen en haar echtgenoot Michaël Henckaers de Hupsa-familie… Lees meer
Berghoff Belgium, de verdeler van Berghoff-keukenmateriaal uit Beringen, is door de jury van een vakorganisatie genomineerd als Supplier of the… Lees meer
Tim Vandewinkel van het bedrijf Loft Interieur/Lofra Projects met vestigingen in Kinrooi en Diepenbeek, mag zich een jaar lang de… Lees meer
Thierry Jacobs opent op 16 oktober de gloednieuwe 'citylounge' Saint Street op de markt van Sint-Truiden. “De afgelopen twee jaar… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen