Ann Claes, die samen met haar broer Bart de kledingketen JBC runt, is in Brussel uitgeroepen tot CSR Professional of the Year. Het is een onderscheiding voor iemand die in het eigen bedrijf een grote inspirator en motivator is om maatschappelijke verantwoordelijkheid, zeg maar zorg voor mens en milieu, in de praktijk te brengen.
CSR is de afkorting van Corporate Social Responsibility en komt overeen met die andere afkorting: MVO, of Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De nationale award wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die een strategische en onmisbare rol in de organisatie vervult om de principes van MVO toe te passen.
De jury loofde Ann Claes en de rest van JBC voor goede MVO-basis in het bedrijf, met als uitblinker van 2018, de lancering van hun jeansbroek van gedragen, gerecycleerde denim.
“Deze onderscheiding is niet alleen een erkenning voor mezelf, maar ook een bevestiging dat alle JBC-medewerkers, dag in dag uit, vol enthousiasme meewerken aan onze onderneming met een hart. Dankzij hun inspanningen kunnen we stapje voor stapje vooruitgang maken, zowel voor mens als milieu”, zegt Ann Claes.
“Daarmee is het verhaal niet af. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een ‘never ending journey’ en het belangrijkste is dit durven toe te geven en te beseffen dat ondernemen met een hart de enige juiste manier van ondernemen is. Respectvol ondernemen moet verweven zijn en blijven in de verschillende stappen van onze keten.”