Bamps is vandaag al het grootste onafhankelijke verzekeringskantoor van Limburg. Het familiebedrijf dat destijds werd opgericht door Willy Bamps en met zijn kinderen Annemie en Joan twee opvolgers in eigen rangen telt, kende doorheen de jaren een organische groei. Ook de andere bestuurders, CEO Geert Keymis en Johan Mandervelt, wisten hun stempel te drukken op de gestage uitbreiding van de onderneming.
“We bevinden ons in een specifiek segment van de markt, waarbij we enerzijds de persoonlijke, klantgerichte aanpak zeer hoog in het vaandel dragen en anderzijds de technische kant van de dossiers zoveel mogelijk automatiseren”, zegt CEO Geert Keymis. “Een oefening waarbij service en familiale waarden voorop staan, en achterliggend ondersteund worden door de efficiëntie van de technologie. Een combinatie die vrij uniek is in de markt, maar ons wel heeft gebracht tot de omvang en reputatie die Bamps vandaag heeft.”
Om deze positie te bestendigen, is er schaalgrootte nodig. “We zijn bijgevolg ook op zoek naar externe groei”, aldus nog Geert Keymis. “Andere kantoren die dezelfde klantgerichte visie in hun DNA hebben, zijn voor ons interessante potentiële partners.” En die zoektocht heeft nu geleid tot een eerste akkoord. Bamps gaat een fusie aan met kantoor Laevers uit Diest, een familiale makelaar die al sinds 1966 actief is in de regio.
“Ik heb de onderneming 16 jaar geleden overgenomen van mijn vader”, vertelt zaakvoerder Peter Laevers. “Intussen zijn we flink gegroeid, waardoor we een beetje tussen en klein en middelgroot zijn beland. Mijn dochter Caroline is intussen mee in het bedrijf gestapt, en ziet het helemaal zitten om het roer over te nemen, weliswaar met de back-up van de ervaren specialisten bij Bamps. De samenwerking is een mooie opportuniteit voor beide partijen.”
Met de omzet van Bamps (zo’n 4,7 miljoen) en Laevers (1,4 miljoen) komt het fusiekantoor uit op zo’n 6 miljoen per jaar, goed voor een plaatsje in de top 20 van de Belgische makelaars. “Sowieso is het een beweging die voor een bijkomende dynamiek zorgt”, licht Geert Keymis toe. “Alle 50 medewerkers vinden het fijn om met de nieuwe collega’s te overleggen en bij te leren van elkaars sterktes. De fusie laat tevens toe dat iedereen zich verder specialiseert in zijn domein van de verzekeringswereld en nog beter de klanten zal kunnen adviseren. En tot slot versterkt deze operatie door het toegenomen volume onze positie bij de maatschappijen.”
Een win-winsituatie dus die de volgende fase van de rijke historiek kenmerkt. “We vieren inderdaad het 50-jarig bestaan van Bamps, samen met onze klanten en partners maken we er feestjaar van. We zijn in ieder geval klaar om het volgende hoofdstuk met veel enthousiasme aan te vatten.”